• Velour

Vitlöksbröd

Hur gör ni vitlöksbröd?

Har ni brödet i ugnen eller steker ni den?

• Svar på tråden Vitlöksbröd
  • Mumin

Jag köper oftast färdigt, men när jag gör så köper jag baguette eller långfranska, skär skivor fast inte helt igenom, vräker i vitlökssmör och in i ugnen.

Ingen kan allt, men alla kan nå´t. Man får väl vifta med den stump man fått!
  • Velour

Mums!

Men när du har i den i ugnen, lägger du den i aluminiumfolder?

• Popflickan

Världens godaste görs så här:

Vitt bröd i skivor (baguette, grekisk limpa el liknande)

Blanda olivolja, hackad vitlök, sambal oelek och hackad persilja, smaka av så det är GOTT och smeta ut på brödet.
    In under grillen ett par minuter, PASSA NOGA!!
    Njut! Mumsigt värre!

Eller blanda helt enkelt smör, vitlök och ev hackad persilja (fryst går jättebra), bred på och grilla i ugnen.

• Velour

Ska tillägga att jag åt hittills godaste vitlöksbrödet igår. Det var två baguettehalvor, men smör, vitlök och ost på. Knaprigt och fettigt

• Velour
    Popflickan skrev 2007-07-07 19:59:52 följande:
    Världens godaste görs så här:Vitt bröd i skivor (baguette, grekisk limpa el liknande)Blanda olivolja, hackad vitlök, sambal oelek och hackad persilja, smaka av så det är GOTT och smeta ut på brödet.In under grillen ett par minuter, PASSA NOGA!! Njut! Mumsigt värre!Eller blanda helt enkelt smör, vitlök och ev hackad persilja (fryst går jättebra), bred på och grilla i ugnen.
    Gud vad gott det låter. Ska absolut pröva!
  • Velour

Det ska stå MED smör på....

• Popflickan

Mm, det är kalasgott! Det första receptet kommer från Zucchero, en mysig liten italiensk restaurang på Södermalm i Stockholm! Åt det där och var bara tvungen att ha receptet!!

• JKBP

Jag brukar ta vanlig skivad franska, smöra dom och på med vitlökskrydda. Och så in i ugnen, så dom blir lite gyllenbruna
    (225 gr)

• Velour
    Popflickan skrev 2007-07-07 20:19:24 följande:
    Mm, det är kalasgott! Det första receptet kommer från Zucchero, en mysig liten italiensk restaurang på Södermalm i Stockholm! Åt det där och var bara tvungen att ha receptet!!
    Wow, vad häftigt att de ens gav ut receptet.
  • Velour

Team4,

brukar du linda in dem i aluminiumfolie?

Svar på tråden Vitlöksbröd