• Pimkies

Renoverade trappor (inne)

Skulle vilja se renoverade och tillsnyggade innetrappor!

Berätta gärna vad  ni gjort, om det var lätt svårt!

Skulle bli jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Renoverade trappor (inne)
  • jtoao

Jag har inte renoverat än men ska, dom tidigare ägarna började och gav upp...

I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • jtoao
    Pimkies skrev 2007-07-07 20:02:40 följande:
    aj då var det så krångligt? vad började dom göra?
    Dom slet bort en gammal heltäckningsmatta och började slipa det gjorde dom på dom stora enkla ytorna sen tappade dom lusten.
    Vi sak slipa resten och försöka få trappan att sluta gnissla, sen troligen måla vitt på sidostyckena men låta stegen vara träfärgade

Vad ska ni göra?
  • mammiz77

Vi renoverade våran trapp,den var röd från början och vi hade tänkt slippa den och få fram träfärgen lixom men vi gav upp och nu är den vit istället,men nu efter några år så är den jätteful och skulle behöva målas om igen! Usch!

• jtoao

Har ni vita trappsteg?
    Jag vill inte ha det för att jag inbillar mig att det blir som på mina vita käksstolar att dom blir smutsiga HELA TIDEN.. men det kan ju bero på att jag använde en dålig färg med.
    Har du tips på någon bra färg?

mammiz77 skrev 2007-07-07 20:32:11 följande:
    Vi renoverade våran trapp,den var röd från början och vi hade tänkt slippa den och få fram träfärgen lixom men vi gav upp och nu är den vit istället,men nu efter några år så är den jätteful och skulle behöva målas om igen! Usch!
  • mammiz77

Ja hela trappen är vit och visst blir det smutsiga.Inte så bra färg egentligen.
    Annars är det ju jättefint som du skrev med träfärgade trappsteg och resten vitt men vi gav upp helt enkelt!

• BeanGirl

hagman.org.uk/hus/trappan.htm

hoppas länken funkar! Det är iaf bilder från när vi renoverade vår trappa. Jag är nöjd även om jag såhär i efterhand inser att vi skulle slipat _ännu_ mer och lagt mer pengar på bra lack för den blev inte riktigt jämn i "färgen".

• Mrs Sara

Jag håller precis på att renovera våran fula furutrapp. Jag har slipat bort allt lack & monterat ner all spalje. Spaljen har jag börjat att grundmåla med en vit grundfärg. Ska sedan måla den med en annan vit färg. Sidorna på trappen blir också vita, sen vet jag inte hur jag ska göra med stegen, men just nu är vi inne på att köpa ett sånt där trappkit som man klistrar på stegen (som ett laminat golv) i ek.

• jtoao

Låter jättefint vart kan man titta på sådan laminat?

Mrs Sara skrev 2007-07-07 21:34:34 följande:
    Jag håller precis på att renovera våran fula furutrapp. Jag har slipat bort allt lack & monterat ner all spalje. Spaljen har jag börjat att grundmåla med en vit grundfärg. Ska sedan måla den med en annan vit färg. Sidorna på trappen blir också vita, sen vet jag inte hur jag ska göra med stegen, men just nu är vi inne på att köpa ett sånt där trappkit som man klistrar på stegen (som ett laminat golv) i ek.
  • jtoao

FINT!!

Kanske ska sno ideén med fotona på trappväggen...

Mrs Sara skrev 2007-07-07 21:34:34 följande:
Svar på tråden Renoverade trappor (inne)