• februaribebis07

olikstora ögon

Jag tycker att min sons ena öga ser större ut än det andra...ibland ser det ut som om han håller ena ögat lite mer stängt kanske, eller att det andra ögat är mer framträdande...jag vet inte. ser det som tydligast när vi tittar i spegeln tillsammans (för det är enda gången han håller blicken fäst rakt fram någon längre stund!) Han skelar inte.
    Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden olikstora ögon
  • BeccaGrodan

så har min son oxo, inte jätte stor skillnad men lite.. jag har precis likadant, syns mest på foton för min del dock....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • februaribebis07

Åh, vad skönt och höra! Du är inte orolig då? Min är 6 månader.

• Frannyfine

hej hej
     jag själv ser ut så.. skillnaden är pytte pytte liten men mitt ena öga är liiite större än det andra.. Det är det som gör oss människor unika. oroa dig inte för det. Han blir nog en stilig man han också

åskvigg, ljungeld, gnista, åskslag , oväder, tordön, dunder, blixt och dunder,
  • mamma till Viktor och William

Både min son och jag ser ut så

Right now is a gift, that's why it is called present
  • Venna

Så har vår dotter också..och jag med för den delen. Det tror jag nog är ganska vanligt. Men precis som BeccaGrodan säger, så syns det mest på kort.

Om man delar av ansiktet i två halvor så är ju halvorna inte helt identiska och symmetriska, så egentligen vore det ju konstigt om ögonen skulle vara exakt på millimetern likadana.

• doriah

Både jag och min dotter har ett öga som är större än det andra...typ hela min pappas släkt har så.

Fia ღ Elsa
  • LeaveMeAlone

tror många har så mer eller mindre. min kille hade nog mer så föru tror jag men brukar träda fram lite då han är trött av någon anledning. inget att oroa sig för iaf.

• februaribebis07

Det verkar vara rätt vanligt alltså! För övrigt pratar vi inte om någon milimeters skillnad utan ganska stor och tydlig skillnad...jag bryr mig inte om det estetiska utan jag undrade om det var tecken på nåt...

• februaribebis07

Ja, jag märker det också oftast när han är trött

• Vårsolen

samma här, vår dotters ena öga är iaf för mig tydligt mindre än det andra, men så är mina ögon också så hon har säkert fått det av mig,precis som hon av sin pappa har hon fått ett revben som står ut på ena sidan.
    klart jag undrat-och undrar ibland-om det är som det ska men med tanke på hur jag och min man ser ut så är det säkert generna som styr

Svar på tråden olikstora ögon