Inlägg från: NicoleSthlm |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)
  • NicoleSthlm
    lilla trollets mamma skrev 2007-07-08 01:50:45 följande:
    *kikar in i nya tråden*Nicole, precis en sån sulky har jag klätt om idag (fast lite mer rostig :P)
    har du bild??
    Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm

Hmm.... ser nu att en del saker jag skrev i TS har försvunnit..... elakt...
    får fixa det!

Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm
    MagdaA skrev 2007-07-09 07:18:59 följande:
    går det att sy i trikå på en gammal husqvarna? Alltså, finns det nån söm som funkar utan att det blir allt för knas? Man skulle ha haft en overlock.... *drömmer*
    Innan jag fick min nya maskin i lördags så sydde jag på en gammal husqvarna o där fanns det kantsöm eller bindsöm som är som strechsöm så det borde funka för dig! Dte gjorde det för mig iaf!
    Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm

Det är väl typ som två stygn raksöm och en utkastande söm.... eller har jag fel nu? Förklarar som en kratta!

Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm

Kan nån hjälpa mig o förklara, rita o berätta hur jag gör ett snyggt avslut med kantband på en dreggelhaklapp?

Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm
    Namaste72 skrev 2007-07-10 10:58:50 följande:
    Ingen som har tips på hur göra en bra halslinning?
    Kan du inte göra en halsmudd då? Det brukar jag göra o det e så mycket enklare än kantband o grejor....
    Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm
    Namaste72 skrev 2007-07-10 11:10:02 följande:
    Halsmudd, typ som på ärmarna?
    precis fast man gör den smalare då da Jag höll på att pilla med kantband o fick aldrig till det snyggt o så kom jag på den brilijanta iden (med hjälp av Letw) att man kunde göra med halsmudd ist, som på en t-shirt!
    Mamma till Emilia 060707
  • NicoleSthlm
    jezz1978 skrev 2007-07-13 08:12:59 följande:
    Funderar på att beställa tyg från e-slöjd. Ni som beställt därifrån vad gillade ni deras tyger? Och vet ngn hur breda deras tyger är och håller de att tvätta i 60 grader många ggr utan att bli slitna som det står på deras hemsida. Går det fort att få leveranser ifrån dem? Många frågor
    Säger som VilleValle.... Tygerna är av toppen kvalite och jag blir lika glad o nöjd varje gång jag får ett paket från dom Leveranstiden e på kanske en vecka om inte mindre, dom e jättesnabba! Jag har tvättat en mössa som jag har sytt med deras tyger kanske 4 ggr och jag har inte märkt något alls i kvaliteförändrning i tyget!
    Mamma till Emilia 060707
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)