• Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)
  • Kerstin
    charmmiss skrev 2007-09-26 16:27:59 följande:
    internet troll skrev 2007-09-26 16:25:23 följande:ja den boken tror jag det var, eller så satt jag o funderade på sy och sticka barnkläder, av meedomkommer inte riktigt ihåg.
    Jag tror också att det finns en beskrivning i den. Har dock inte testat det, men det står längst upp på att-sy-listan här med.
    Var också lite inne på röd manchester och vitt foder (dock fleece, inte teddy). Tror ni inte att det blir svårt att tvätta? Jag har inte köpt nåt tyg än, så det är svårt att kolla om det färger av sig, men det verkar lite vågat tycker jag...
    Nu är jag lite inne på limegrön manchester och vitt inne. Någon som vet vad S&S har för färger på manchester? Har inte deras katalog.
    Sedan har jag ju faktiskt också iallafall varit inne på tanken att ha innetyget i teddy, men den jag har sett i vår lokala tygaffär verkar lite luddig så jag är rädd att barnet ska få i sig en massa fluff när den får för sig att tugga lite på åkpåsen när det blir tråkigt i vagnen. Fast jag vet inte om det egentligen är nåt man borde oroa sig över. Och egentligen borde det ju vara samma med lammskin och de verkar ju funka utmärkt i barnvagnar.
  • letw83
    Kerstin skrev 2007-09-26 18:00:58 följande:
    Jag tror också att det finns en beskrivning i den. Har dock inte testat det, men det står längst upp på att-sy-listan här med. Var också lite inne på röd manchester och vitt foder (dock fleece, inte teddy). Tror ni inte att det blir svårt att tvätta? Jag har inte köpt nåt tyg än, så det är svårt att kolla om det färger av sig, men det verkar lite vågat tycker jag...Nu är jag lite inne på limegrön manchester och vitt inne. Någon som vet vad S&S har för färger på manchester? Har inte deras katalog. Sedan har jag ju faktiskt också iallafall varit inne på tanken att ha innetyget i teddy, men den jag har sett i vår lokala tygaffär verkar lite luddig så jag är rädd att barnet ska få i sig en massa fluff när den får för sig att tugga lite på åkpåsen när det blir tråkigt i vagnen. Fast jag vet inte om det egentligen är nåt man borde oroa sig över. Och egentligen borde det ju vara samma med lammskin och de verkar ju funka utmärkt i barnvagnar.
    stoff och stil har smalspårig limegrön manchester
  • Kerstin
    letw83 skrev 2007-09-26 18:04:04 följande:
    stoff och stil har smalspårig limegrön manchester
    Åh, trevlig. Det var precis sån jag ville åt. Vet du vad den kostar?
  • sarahl

letw83- Vet du om man kan köpa den någon annanstans än på slöjddetaljer.

jag var nämligen och lånade en tång idag på mitt gammla praktikställe för hon hade en tång som man monterade truckknappar med, men hon visste inte hur den fungerade.
    men jag kan bara montera den delen som inte är plopp på om du fattar vad jag menar..

• letw83

54.95 kostar den och ligger på 140 cm

Kerstin skrev 2007-09-26 18:10:00 följande:
    Åh, trevlig. Det var precis sån jag ville åt. Vet du vad den kostar?
  • letw83

Slöjddetaljer har en annan tång än pryms. Dom har sin egen.

sarahl skrev 2007-09-26 18:24:58 följande:
    letw83- Vet du om man kan köpa den någon annanstans än på slöjddetaljer.jag var nämligen och lånade en tång idag på mitt gammla praktikställe för hon hade en tång som man monterade truckknappar med, men hon visste inte hur den fungerade. men jag kan bara montera den delen som inte är plopp på om du fattar vad jag menar..
  • Kerstin
    letw83 skrev 2007-09-26 18:30:53 följande:
    54.95 kostar den och ligger på 140 cm
    tack Får väl bli en tur dit snart igen... Jag var i Malmö i söndags och som av en slump hamnade jag plötsligt i Svågertorp för att släppa av min bror på stationen och insåg att där ligger ju S&S och så hade de precis stängt! Riktigt irriterande att behöva inse det.
  • sarahl

Letw83- Hmm vart får man tag på den då? Skulle vilja ha en så jag kan montera både delarna av knappen (blir så svårt att stänga annars)

• letw83

kerstin
    du känner inte för att köpa en packe tryckknappar åt mig och skicka upp?

• letw83

tja, jag vet inte. ohlssons i stockholm har haft. enda stället jag vet. Min lokala handlare kunde ta hem om jag ville, så jag antar att alla dom som har nåt ur pryms sortiment kan det. Jag har dock inte haft så bråttom med det, hamrar glatt på . enda gången jag saknar en är när det ska dit många knappar....

sarahl skrev 2007-09-26 18:34:25 följande:
    Letw83- Hmm vart får man tag på den då? Skulle vilja ha en så jag kan montera både delarna av knappen (blir så svårt att stänga annars)
  • Svar på tråden Sytråden spinns vidare! Grön Färg =)