• Dino78

Är ditt barn ett "nalle"barn?

Med "nallebarn" menar jag alltså om dom älskar nallar eller om det inte är intressant. En del föredrar ju dockor ist för nalle och en del har bara hårda leksaker...

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 00:29:01:
    Nalle är alltså ett samlingsord för GOSEDJUR
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt barn ett "nalle"barn?
  • Dino78

Min tjej på 2 år ÄLSKAR sina nallar och dom msåte alla vara i sängen....vilket blir lite småjobbigt ibland faktiskt

DIF i själ och hjärta
  • timberhochmandie

Jag svarade ja, fast egentligen är han ett sälbarn. Han har en säl (eg. två), som är den han sover med, leker med på dagarna, matar, skjutsar på cykel osv.

• Bonanza

Jag antar att gosedjur av alla de slag räknas in som "nallar"? Han har en tre mjukisvovvar (en är storfavoriten), två mjukiskatter och en mjukishäst som han går omkring och kramar och gosar med och tar hand om. Så ja, han är ett nallebarn.

• Dino78
    Bonanza skrev 2007-07-08 00:28:22 följande:
    Jag antar att gosedjur av alla de slag räknas in som "nallar"? Han har en tre mjukisvovvar (en är storfavoriten), två mjukiskatter och en mjukishäst som han går omkring och kramar och gosar med och tar hand om. Så ja, han är ett nallebarn.
    Ja, jag har uppdaterat nu för självklart är det gosedjur som menas! Här är det 3 nallar, 1 lejon, 1 panda, 2 kaniner och så ett spöket laban. En gris (som låter...så jobbig!) finns med.
    DIF i själ och hjärta
  • Smaley

Min stora flicka som snart fyller 11år älskar sina nallar... och hon har påverkat både lillasyrran och kompisar att också få en stor förkärlek för ulliga varelser. =)

• Dino78
    Dino78 skrev 2007-07-08 00:29:58 följande:
    Ja, jag har uppdaterat nu för självklart är det gosedjur som menas! Här är det 3 nallar, 1 lejon, 1 panda, 2 kaniner och så ett spöket laban. En gris (som låter...så jobbig!) finns med.
    Glömde den fjärde nallen - den älskade Nalle Puh.
    >Bävar för den dagen då jag kommer bli tvingad ta hem alla mina gamla gosedjur, för jag tvivlar pappa vill ha dom i källaren resten av livet...då kommer vi få flytta till en större lägenhet
    DIF i själ och hjärta
  • JeyLa

Min äldsta dotter (1 år & 11 mån) har EN favoritnalle (men hon älskar gosedjur i största allmänhet). Hon fick den av fotografen när hon var och knäppte sitt 1 års kort. Och sedan dess har han hängt med henne precis överallt. Hon har döpt honom till Nono

Nallen som ny                                      Så här såg nallen ut efter bara 3 mån.

Ni kan ju tänka er hur han ser ut idag - han klarar inte av att bli tvättad i maskin en gång till iaf kan jag säga

Min andra dotter (11 mån) bryr sej inte ett dugg om gosedjur - men hon har däremot en snuttefilt. Men den vill hon bara ha när hon sover - det är inget som hon vill ha när hon blir ledsen lr så, utan bara när det är sovdags

• Cheera

Hade velat haft "annat" med också.
    Dottern är både för nallar och dockor men hon har väl ingen speciell favorit...kanske för att hon har så många

Nallen ZeyLa visa har dottern två stycken av och dom är väl dom enda som hon inte ägnar så mycket uppmärksamhet till.

• cicci85

Ja nallen ska med överallt. Ett tag va det 3 som skulle med men nu är det bara hans kanin från teddykompaniet.

• astri

Ja, lillan ÄLSKAR sina tre krambjörnar, de ska med överallt.

• UWO BaraJag

Kramnallar, nallar, storesyrrans nalle, nallefilmer, nalleklänning, mininalle, större nalle... you name it!
    Jag har tappat räkningen på hur många nallar hon har. ..förutom alla andra gosedjur...

Fullt Ös - Medvetslös!!!
  • CeeJay

Mer ja än nej men ändå inte riktiga nallebarn Stora tjejen har en nalle som hon inte kunde vara utan men sedan kanske ett år tillbaka är det inte så intressant utan hon leker/kramas med alla gosedjur.

Lilltjejen har inga direkta gosedjur som hon blivit beroende av men kan för dagen hålla fast vid samma nalle för att sedan byta dagen efter.

Båda tjejerna har dock en snuttefilt de inte kan leva utan. De är 3 år och 1,5 år.

• Elli47

Mina pojkar har inte alls gillat mjukisar... när de skulle ta med sig något gossedjur för att sova med på dagis så hade den äldre ett gummiskelett och den yngre hade en Hulken!

• Asereht

Nej, inget av dem till min stora sorg eftersom ajg själv var det. Det är bara mamsen här som uppskattar alla underbara mjukdjur. *suck*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
Svar på tråden Är ditt barn ett "nalle"barn?