• Svar på tråden hur ofta tvättar ni överkastet till sängen?
  • Kaffetår

ett par gånger i månaden p.g.a att vår katt har fått för sig att sängen går att använda som kattsandlåda när hon tycker att kattsanden är det minsta äcklig i de befintliga lådorna.
    Men annars...Hm...högst en gång per år skulle jag tro.

• hejentjej

ja kom på mej själv att ja aldrig tvättat det (köpt för 3 månader sen)

behöver man tvätta dessa?
    de är inte smutsigt som man ser iaf

• Hera78

Två gånger i halvåret tvättar vi nog vårt... men det är vitt och vår katt ligger gärna på det när vi inte är hemma

• Kajak

Just nu säger jag aldrig för jag har tvättat dom när jag har sytt dom färdig.

Sytt den när dotter var.... måste tänka...hon kanske var 2-3 månader alltså exakt 1 år sen.

Hon sover inte o spjälsäng mer nu.

Så lillebror eller lillsyrran som kommer nu till augusti kommer att få den tvättad iaf.
    Men blir det en pojke då får jag sy en nytt överkast för den som finns nu är FÖR tjejig! (cerise,ljusrosa och vitt med småsmå blommor på) lappöverkast!

• stiletto

Oj, kanske 3 ggr på ca 3 år. Blir ju inte smutsigt så lätt när inte någon ligger på det, sen så använder jag inte överkastet varje dag heller, orkar inte bädda sängen när jag stiger upp kl 05:30 =)

• Jojo77

Har aldrig tvättat det. Köpte det för 4 år sedan.

• fröken sol

har aldrig tvättat mitt, haft det i typ två år. det ligger dock i garderoben alla dagar utan när jag har gäster (bor i en etta) och det är inte så ofta jag har gäster. då alla mina vänner bor lååångt bort. eller är det kanske jag som bor långt bort?

• Eisa

1 gång om år typ
    vi använder det knappt heller

Svar på tråden hur ofta tvättar ni överkastet till sängen?