Måbra skrev 2007-07-08 21:25:42 följande:
Gravid 07: Kände du dig hotad ofta....var folk öppna och trevliga ibland? Hade du nåt bollplank där du kunde reflektera händelser? Vad innebar administrationen för dig? Tack för svar
Njäe, jag kan inte säga att jag kände mig hotad direkt. Men jag har ett ganska så ovanligt namn, så jag skrev aldrig under med hela mitt namn, utan endast typ M. ******sson. Om du förstår vad jag menar. Jag jobbade med liknande saker och personer på ett annat företag så jag kunde ju prata med mina andra kollegor om det var så att det hänt nåt. Men det var inget farligt som hände direkt. Som jag skrev tidigare, det är rätt tragiska människoöden oftast.. men vi hade en psykolog vi kunde gå till. Men jag behövde aldrig det.
Administrationen.. hmm, det var inte så mycket vad jag minns. Lite papper att fylla i bara vad man gjort och så. Var och när man hittat personen och lite sånt. (det kanske är mer hos kronofogden, det vet jag faktiskt inte.)
När det gäller myndigheter så var det förutom kronofogdemyndigheten....
Socialförvaltningen, skattemyndigheten, polisen, olika vårdinstanser etc etc.. som man pratade med. Har man ett personnr så får man reda på MYCKET genom att ringa runt lite.
Man pratar med alla som kan tänkas ha information om vart personen befinner sig..
Det svåraste med jobbet var ju att lista ut var personen verkligen var... adressen som uppges stämmer ytterst sällan. Det är ju endast den sista "kända" adressen.