Inlägg från: Måbra |Visa alla inlägg
  • Måbra

Arbeta som delgivare?

Någon som vet något om arbetet som delgivare hos kronofogdemyndigheten?
    Hur ser löneutvecklingen ut och är det lätt att byta befattning inom myndigheten?

De ska starta upp ett nytt team i närheten där jag bor och jag har blivit erbjuden en tjänst. Men lönen är något låg. Men å andra sidan kan man nog utvecklas inom myndigheten? Vad tror/vet ni?

Arbetet som delgivare lyser ju inte direkt av glamour, men är det så hemskt som många tror? Det verkar vara ett självständigt arbete med mycket kontakter med utsatta människor. Man är i fält 70% av tiden och gör administrativa sysslor 30%.

Någon som har åsikter/vetskap, vad hade ni gjort?

Anna

// Anna, Mayas mamma.
  • Svar på tråden Arbeta som delgivare?
  • Måbra

Ingen fd. eller nuvarande delgivare på FL? Eller någon annan som vet nåt...eller tror nåt...
    jag resonerar med mig själv fram och tillbaka men vet inte riktigt vad jag vill. Det beror ju på som sagt; utvecklingsmöjligheter med lön och befattning etc..

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Kan ingen ens ha en liten åsikt? Blir galen av att resonera med mig själv...

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

...nähä...

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Härligt med några röster!! Tack!

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Gravid 07:

Ja arbete med utsatta människor är jag van vid då jag arbetar ideellt med flyktingar på migrationsverkets förvars- och transitenhet. Men detta är ju en uppsökande verksamhet.

Det positiva är att det är så nära....5 min för mig att ta mig dit. Det är en tillsvidare anställning och jag får i princip bestämma mina egna arbetstider.

Kände du dig hotad ofta....var folk öppna och trevliga ibland? Hade du nåt bollplank där du kunde reflektera händelser? Vad innebar administrationen för dig?

Tack för svar

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Vad menar du förresten kontakt med myndigheter....syftar du på socialförvaltningen etc, vid problem?

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Har det varit en merit i ditt fortsatta arbetsliv? *många frågor blev det*..

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

ok, tusen tack för svaren!

// Anna, Mayas mamma.
Svar på tråden Arbeta som delgivare?