• Kaffetår

Vad fan är en "styrkekram"?

Nu är jag så trött på uttrycket *styrkekram* som man då och då stöter på här på FL. Är det bara jag?

• Svar på tråden Vad fan är en "styrkekram"?
  • Verkligen
    ainisken skrev 2007-07-08 21:59:38 följande:
    styrke kram är precis som det låter, vad är det som är så roligt med det egentligen? ibland har folk lite att göra! en styrke kram är helt enkelt en kram till någon som behöver det, någon som har det tungt av olika anledningar och behöver lite omtanke för att orka vidare.
    min mamma dog igår,men inte fan har det blivit lättare av att folk ger en styrkekramar. det är bara ett så löjligt begrepp..
    vi emot världen dragi!
  • Kaffetår

Xarisma: åh! Vilken tur att du gav listan till mig. Nu kanske jag kan förstå forumet

• Verkligen
    Kaffetår skrev 2007-07-08 22:00:20 följande:
    anne H: en "kram" vet jag vad det är, men en "styrkekram".... Alos: Ta på varandra? I ett forum? jewel84: Eller så bara kladd?
    Kladd är kul...
    vi emot världen dragi!
  • Kaffetår

jewel84:

jewel84 skrev 2007-07-08 22:01:56 följande:
    min mamma dog igår,men inte fan har det blivit lättare av att folk ger en styrkekramar. det är bara ett så löjligt begrepp..
    Det är EXAKT det jag menar! Det ÄR ett löjligt begrepp!
  • Velour
    Kaffetår skrev 2007-07-08 19:41:11 följande:
    Nu är jag så trött på uttrycket *styrkekram* som man då och då stöter på här på FL. Är det bara jag?
    En styrkekram skickar jag när jag inte är hos vederbörande personligen för att kunna trösta genom en riktig kram.
    Så det är ett fint känslouttryck.
  • CUFC

Styrkekram ämåste vara ett FL påhitt, bara här kan nån tycka det är fint att få en "styrkekram"... vet inte vem som kom på det men den skulle behöva en riktig portion med stryk.

• Jiie

Ett av de löjligaste begrepp jag hört, tätt följt av mysrester o mysa(=ha sex)....

Lilleman har BF 13/12 men jag vet att han kommer 17/12
  • JagL8

Styrkekram hit o dit... Spyr på det!

• solrosblad
    Kaffetår skrev 2007-07-08 21:57:47 följande:
    JagÄrMamma : visst, jag förstår nästan tanken. Men att skriva "styrkekram" på ett forum och dela med sig av "styrkekramar" till okända människor hjälper ju inte ett dugg!
    vad är det för fel att visa medkänsla till okända människor? jag tycker det är fint att folk har empati för varandra oavsett om man känner varandra eller inte.
  • CUFC

Styrkekramar nån mig skulle jag bli förbannad.

• Alderia

Personligen tycker jag att det är fånigt med virtuella *kramar*, men har förstått att det faktiskt verkar trösta andra på riktigt. Så låt dem hålla på som mår bra av det. Jag ser på det som jag ser på andras sexualitet, typ: Bara för att jag inte gillar det behöver det inte vara av ondo.

Live and let live, tjejer!

Svar på tråden Vad fan är en "styrkekram"?