• Vitvå

Drink med VaniljVodka?

Jag har en flaska vaniljvodka hemma och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på med den.
    Någon som har något bra drinkrecept?

• Svar på tråden Drink med VaniljVodka?
  • prinsessan Moa

Vaniljvodka är jättegod med apple sourz likör och sprite eller fruktsoda. Man kan ta melon likör istället för apple, också gott. =)

• Skarpa

En gnutta vaniljvodka med vanlig cola blir smaskens

Annars kan du hitta många recept på www.cocktailguiden.com

Beräknad kläckning: 16 juli
  • meic

eller med mjölk och kaffelikör... smask!

• gertie

Jag gillar att blanda med fruktsoda eller sprite, och sen pressa och slänga i en klyfta lime, massor med is. Man får passa sig för att inte dra i sig för många bara för de är supersmarriga!

Det sägs att vattendroppen urholkar stenen. Men lite dynamit gör också susen! - J. Gardell
  • gertie
    meic skrev 2007-07-08 20:03:48 följande:
    eller med mjölk och kaffelikör... smask!
    Oh, det lät gott!
    Det sägs att vattendroppen urholkar stenen. Men lite dynamit gör också susen! - J. Gardell
  • meic

Ja det är farligt gott! Det blir lent i kistan. :)

• Hanna2barn

Gör en sommardrink på vaniljvodka och Fanta fläder..och en limeskivaoch is i..det blir kanon det!

• Lepra

Vaniljvodka och xante, sen lite lime, is och sprite...MUMMAA!!!

• Bumsan80

Jag brukar blanda med sprite... Supergott! Sen kan man toppa med några frysta bär, tex hallon.

• prinsessan Moa

Såg recept på en somrig drink i en tidning i dag. 6 cl outspädd rabarbersaft, 3 cl vaniljvodka och sedan fruktsoda. Det låter jättegott tycker jag som gillar rabarber. =)

• miamartini

Såg att du sökte drinktips till vaniljvodka.... måste bara rekomendera en drink som heter "Ninja 5000" (uppkommen på en MC träff av bartendern där, därav namnet)

Den består av Vaniljvodka o fanta exotic serveras med is o gärna en citronskiva.

Drinken i sig smakar som zoo godis o e ruggigt god

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Alter ego

Min absoluta sommardrink är vaniljvodka, ginger ale och lite lime. Fast den är totalt livsfarlig!

Våga vägra sidfotsfloskler!
  • Janina

Nåt som är gott är att snappsa vaniljvodka men socker/kanel lime ! ta o dela en lime i skivor o lägg socker på ena sidan o kanel på andra , ta limen o sug ut saften o sen ta snappsen o svälj ! supergott ! Haha jag är inte den bästa på att förklara men hoppas du förstod ändå :)

Svar på tråden Drink med VaniljVodka?