• Surface

Fler som älskar dvärgpapegojor?!

Ja, finns det fler tokar som jag?
    Jag har 4 stycken av varierande sorter.
    En blå/vit/svart personata
    2 roseicollie, en normalfärgad, en muterad.
    och en helt obestämd troligen bastard.

Folk tycker jag är galen, de skriker och skriker och ..... sa jag SKRIKER!?!

Men dom är ju så söta samtidigt och har så mycket hyss för sig

Så finns det fler som älskar dessa knäppa djur, hoppa in här! Jag ska snart prova att sätta dom i häck dessutom så det är riktigt spännande Skrattande

Där har ni alla mina färgkombinationer. Välkomna!
    (bilderna är hämtade från Wikipedia med tillåtelse enligt deras villkor för hur bilder får användas. Enligt villkoren får de inte användas i kränkande sammahang mot uppovsmannen, vilket jag hoppas de inte gör här. Dom är inte hotlinkade)
  • Svar på tråden Fler som älskar dvärgpapegojor?!
  • virremirre

mmmm. min sambo e som du.
    vi hade en som hette gördis. men hon rymde. och skönt var det. otrolig... när vi åt satte hon sig på kanten av tallriken och började äta. försökte vi få väck henne eller fortsätta äta gick hon till attack. det e lugnare med barn.

• Surface
    virremirre skrev 2007-07-08 22:32:36 följande:
    mmmm. min sambo e som du.vi hade en som hette gördis. men hon rymde. och skönt var det. otrolig... när vi åt satte hon sig på kanten av tallriken och började äta. försökte vi få väck henne eller fortsätta äta gick hon till attack. det e lugnare med barn.
    *Asg* jag döööör! Min förra papegoja älskade microvågsugnen.... åh hjälp.
    Hon bet sönder strömsladden två gånger så hon fick ström i sig inom loppet av 5 minuter. Likförbannat skulle hon sitta på sin jävla micro. När min man skulle bära ut den till kassering följde hon MED ut i hallen efter sin kära micro... Shit vad hon luktade bränt i flera dagar efter det (hon klarade sig bra, dock dog hon i salmonella i våras...)
    Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • tokkie

papegojor är verkligen underbara! vill ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-08 22:37:26 följande:
    papegojor är verkligen underbara! vill ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    skaffa dvärgisar då Räcka ut tungan
  • tokkie

skulle jag gärna göra men det vill inte min sambo...har provat att tjata mig till en undulat (åtminstone) men då sa han att snart ska du ju få en bebis... var gravid då...svarade att jag hellre ville gha en undulat ;)
    kanske när vi bor lite större. ska säga till dottern att hon får börja tjata...hehe...mohahaha

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-08 22:54:16 följande:
    skulle jag gärna göra men det vill inte min sambo...har provat att tjata mig till en undulat (åtminstone) men då sa han att snart ska du ju få en bebis... var gravid då...svarade att jag hellre ville gha en undulat ;)kanske när vi bor lite större. ska säga till dottern att hon får börja tjata...hehe...mohahaha
    Hm undulater har ett ganska otrevligt tjatter HELA tiden.... inget bra...
    ta en sparvpapegoja, de är tysta och världens minsta och lättaste papegojor. Otroliga fåglar!
  • tokkie

hade en alexanderpoarakit för några år sedan...jisses vad den kunde skrika!!! men han/hon var söt. blev dock helt rabiat när den blev könsmogen så jag skänkte bort den till ett jättefint ställe med andra likadana. skulle kunna tänka mig en grå jako. dom är trevlige och fina.

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-08 23:01:18 följande:
    hade en alexanderpoarakit för några år sedan...jisses vad den kunde skrika!!! men han/hon var söt. blev dock helt rabiat när den blev könsmogen så jag skänkte bort den till ett jättefint ställe med andra likadana. skulle kunna tänka mig en grå jako. dom är trevlige och fina.
    IIIhhh dom är asfina men dom kräver så stor plats! Jag kör iofs en väldigt stor bur till mina 4 galningar. Har du sett sparvpapegojor?
  • tokkie

nej, jag hade inte sett dem innan men jisses vad söta. kollade lite vidare på den sidan. var en tjej som sålde sin dvärgpapegoja för 250 spänn, kanske något för dig?
    hur länge har du haft dina?

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-08 23:10:53 följande:
    nej, jag hade inte sett dem innan men jisses vad söta. kollade lite vidare på den sidan. var en tjej som sålde sin dvärgpapegoja för 250 spänn, kanske något för dig? hur länge har du haft dina?
    Jag har haft dvärgisar sen jag var 12

Jag har som sagt 4 redan så nästa blir en sparvpapegojja, svarade faktiskt på en annons nu 300:- för en 12 veckors *puttinutt* men det hänger på att den måste gå bra ihop med dvärgisar bara....!
  • tokkie

står i den där presentationen du skickade till mig att de ofta är aggresiva mot andra fåglar...hoppas det gör det, om inte anat får jag ta över och om man "får den i present" kan ju sambon inte säga nåt...eller hur? ;)

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-08 23:47:57 följande:
    står i den där presentationen du skickade till mig att de ofta är aggresiva mot andra fåglar...hoppas det gör det, om inte anat får jag ta över och om man "får den i present" kan ju sambon inte säga nåt...eller hur? ;)
    Hehe precis , presenter kan man ju inte säga nej till *host*

Det står iofs mot andra arter, dvärgisar, sparvisar och papegojor är samma arter typ men inte undulater om du förstår vad jag menar
  • tokkie

guuuuud så söta!!!!!!!!!!!!!!!
    blir avis på dig!
    det kommer säkert att gå bra...är det en hane eller hona?
    grattis till din nya bebis ;)

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-09 17:01:57 följande:
    guuuuud så söta!!!!!!!!!!!!!!!blir avis på dig! det kommer säkert att gå bra...är det en hane eller hona?grattis till din nya bebis ;)
    Det blidde en pojke som hämtas på torsdag bara 8 veckor gammal *längtar*
  • tokkie

vad ska han heta...o vad heter de andra?

• Surface
    tokkie skrev 2007-07-09 17:39:07 följande:
    vad ska han heta...o vad heter de andra?
    Jag vet inte... in älskling hemma som är supertam (en sån blå som finns här ovan) heter ju Trouble. Men vad sjutton skulle en sån heta? Bus? Det tyckte jag nästan passade! om han är busig :S
Svar på tråden Fler som älskar dvärgpapegojor?!