• LilleStina

Ska hon aldrig ge sig?

Är sambo med en man som har en 10 åring.
    Kan i korta drag beskriva att hans fd. var hus snäll som helst mot honom när han var själv och inte hade träffat någon. Hon lagade mat till honom och han fick låna grejjer osv...
    Men så kom jag in i bilden och "swichh" så vart hon som förbytt!!
    Får sms och mail om hur han ska sköta barnet och att jag inte ska vara närvarande på hans helger. En massa "goda råd" om hur man ska uppföra sog och så där. Hon glömmer dock bort att leva efter de reglerna själv utan drar in barnet i hennes förtal om meig och sambon.

Vet att det bottnar i svår svartsjuka och bitterhet...Men kommer det ta slut någon gång detta? Kanske lugnar hon ner sig när hon träffar någon ny..
    Jag överväger att göra slut för jag orkar inte med att bli så nedsvärtat hela tiden. Sambon är för tillfället sjuk och orkar inte ta tag i detta än.

Någon mer i smma situation som mej???

• Svar på tråden Ska hon aldrig ge sig?
  • lilja30

Du kan ju alltid hoppas. Jag är själv sambo med en man som har två barn sedan tidigare och så har vi ett tillsammans och hans ex är inte klok. I början spionerade hon på oss och sen ringde hon polisen och skulle anmäla mig för stöld av man, hon har försökt köra på mig med sin bil, spottat på ytterdörren, ringt socic och sagt att jag inte sköter mina barn ( har själv två sen tidigare), ringt försäkringskassan och kollat om jag hade bostadsbidrag när han flyttade in till mig (vilket jag inte hade men det var ändå irriterande), hon säger till sina barn att jag är en hora mm , och nu när jag väntade vårt gemensamma barn ringde hon på hans telefonsvarare och sa att hon hoppades att bebisen skulle bli dödfödd eller utvecklingsstörd. MM mm mm

och detta fast han och jag har varit ihop i fyra år! Så när de jobbiga exen ska ge sig.....vet man aldrig. Men visst är det jobbigt. Jag har många gånger funderat på att skita i allt och leva själv med mina barn. Lycka till...

• Mysan85

Mitt sambos ex är jätte jobbig på oss, speciellt på mig och säger en massa saker till deras gemensamma barn om mig tex att jag är en hora osv. Jag har vart tillsammans med min sambo i snart 3 år och mamman brydde sig inte alls om barnen förens jag kom in i bilden, men nu så "vill" hon ha kontakt med dom igen men det är bara när hon kan och har tid.
    Jag trodde i början att någon gång så måste det ta slut, men det har inte gjort de än, så det är svårt att säga om dom någonsin kommer sluta.
    Men försök att inte ge upp. För älskar ni varandra så kommer ni klara det mesta. Lycka till!

• vargzaga

Jag har insett att makens ex aldrig kommer att sluta med sin terror mot oss.
    Dessutom blir det bara värre för varje år som går och man står där helt maktlös....
    Jag och mannen har varit hop i 7år, så det är ju ett tag nu. Och det hade varit slut mellan han och ex:et i 2år innan jag kom in i bilden.
    Dessutom var min man hop med en annan tjej innan mig och hon orkade inte med hans ex, utan det tog slut mellan dom pga hans ex.

Mest jobbigt är det att barnen lider av allt som hans ex hittar på. Fattar inte hur man kan använda oskyldiga barn i sin kamp mot sitt ex..Det övergår mitt förstånd....

• luckyme

Jag har en liknande sits med min sambos ex, som kom hem till mig och slog mig två gånger för att han hade sagt att vi skulle flytta ihop.

Den gången gjorde jag ingen polisanmälan ( vet ej varför, ångrar det bittert idag snart ett år sedan), men en gång till och She´s goin down!!!
    Jag har träffat mannen med stort M och jag tänker inte släppa honom för att hon sms trakasserar mig och hotar om att komma och slå skiten ur mig!
    Jag är inte rädd för slag, jag kan slå tillbaka, men jag VILL och SKA leva ett normalt liv med min sambo, hans barn och mitt biobarn! Hon har ett barn med en annan man som hon inte respekterar för fem öre, men det hjälpte inte så mycket av att hon fick detta barnet.

Snälla tjejer, om det går, försök att hitta utvägen utan att lämna era män om det är den mammen ni vill leva med!!
    Dessa brudar är inte kloka och ska inte få den tillfredställelsen att HON kan se till att han inte någonsin blir lycklig.....med er!!

Jag försöker att leva som jag lär, men man vet ju som kvinna när nog, fanimej är nog!! men jag hoppas att vi vinner!!

• Teschty

Min sambos ex e fruktansvärd, hon slutar aldrig förvåna oss. Hon tutar i bonusen både det ena o det andra om sin pappa o mej o det e så idiotiskt att jag knappt vet ordet av. Han e 3 år o älskar vara hos oss. Vi hittar på roliga saker, han har regler/ansvar osv när han e med oss. Med henne e allt vind för våg o han behandlas fortfarande som en liten bebis....
    Nu har han berättar massa för sin pappa om hur hans mamma alltid skäller o skriker på honom o hotar honom om han e med mig. Jag tycker såååå synd om honom. Hon kommer alltid fortsätta så här tror jag. En del av hennes "kompisar" har oxå berättat i förtroende för oss vad hon säger o gör mot sin son för att skrämma honom till at komma till oss osv. Dom tycker oxå det e fruktansvärt att hon gör så mot sin son. Å vi står helt maktlösa då det verkar som om biomammorna kan betee sig hur som helst o fortfarande ha familjerätten på sin sida. Hennes närmaste vänner har oxå varit där o klagat på hennes beteende men NEJDÅ herregud det e så synd om henne. NEJ, det e synd om hennes son som får lida för hennes missnöje.

Svar på tråden Ska hon aldrig ge sig?