• Gosen

Hur få smalare ben?

Jag har extremt lätt att få muskle på benen, framför allt låren och även rumpan. Dock är jag väldigt smal runt midjan så med andra ord är det nästan omöjligt för mig att hitta byxor! Antingen sitter de som korvskinn över benen eller så är de jätteförstora i midjan.

Alltså: Hur gör jag för att få smalare ben och rumpa? Det är inte så att jag har jättemycket fett att banta bort utan en stor del av det är muskler. Finns det något sätt att träna för att få smalare benmuskler??

• Svar på tråden Hur få smalare ben?
  • Cheera

Långsam träning ska väl ge mer slimmade former??
    Alltså, långsamma promenader och inte prommisar där man spurtar fram. Cyklar man på en motionscykel så ska man ha den på "lätt" och inte på "tungt" för då bygger man muskler mer. (Har jag för mig).

Sedan ska det väl finnas benövningar....typ som när man står mot väggen och ställer sig som en stol..m.m. Men jag kan minnas fel. Googla och se vad du får upp....
    (Jag köpte en tidning där det fanns benövningar i och i den stod det olika övningar för olika önskemål liksom...).

• danitra

Det är svårt att ändra sin kroppsbyggnad. Undvik att styrketräna benen och om du vill gå ner lite i vikt. Men att "dra ut" musklerna eller att få dom att bli mindre är nog omöjligt.

Jag har precis samma "problem" och har bara fått acepptera det.

• BimBims Pappa

Lägger du på dig muskler äter du heltenkelt förmycket.

Ät mindre och träna på du, så ska du se.

• cucy

BimBims Pappa:
    Är det så?
    Har också mkt muskler på låren och vill "slimma" till dem lite, ska jag träna mkt o äta lite mindre alltså?

• Paincake

Bucklig spegel, dämpad belysning och kisande ögon. Snabbaste tricket i världen

• BimBims Pappa

cucy:

Njae redigt så enkelt är det inte, "Gosen" hade problem med att hon la på sig muskelmassa lätt när hon tränar.

Och man kan bara lägga på sig muskelmassa med ett energiöverskott. Så med andra ord har hon ett energiöverskott annars skulle hon inte få muskelmassa på benen. Men andra ord förmycket mat,

Och man kan bara gå ner i vickt med ett energiunderskott,
    Så med andra ord äta mindre och träna, Och går man ner i vikt gör man det i både fett och muskelmassa. Man kan inte gå ner i bara "fett" så med andra ord ät mindre och träna så kommer låren o röva bli mindre allt eftersom

Svar på tråden Hur få smalare ben?