Inlägg från: principisessan |Visa alla inlägg
  • principisessan

Inreda barnrum

Vi bor i en trea och har gjort om datarummet till barnkammare.
    Tapetserade där för ett år sen snart så de tapeterna får sitta kvar, tycker de passar rummet fint också, vit/beiga medaljongtapeter från eco decorama.
    Har en vanlig 90 säng där nu, så att den som jobbar ska kunna sova där någon natt om man får en nattvaken bebis. Har satt upp en rosa sänghimmel och massa kuddar i sängen för att få lite mer "barnvänligt" rum. Har satt upp en stringhylla på väggen och i den färglada korgar som vi målat i rosa och blått, satt upp nån tavla på en av hyllorna och lite gosedjur.
    En fåtölj att sitta och amma i och i fönstret nya krukor och en bordlampa som passar stilen i rummet.

Känns skönt att ha ett rum färdigt till bebisen då alla kläder och leksaker kommer få vara där inne, sedan vi köpte laptop har vi inte heller direkt använt rummet förutom om man tar sig en tupplur i extrasängen

• principisessan

kanske ska tillägga att vi också tänkt ha spjälsängen i vårt sovrum första tiden

• principisessan

jag ska måste bara städa lite först..

• principisessan

Nu så har jag lagt in lite bilder.. http://www.familjeliv.se/krypin/m_u_m_i_n/galleri.php?page=2&cur_album=Barnkammaren 
    Det ska vara fler kuddar i sängen.. de var neddräglade av hunden och nu i tvättmaskinen... (hon tror visst att rummet och sängen är hennes)
    och så ska vi göra en tavla med en gipsmage också som ska upp så att det inte är så kalt på väggarna.. men nu ser ni ungefär hur det är tänkt att det ska se ut..
    Sängen byts ut senare till spjälsängen.
    Till en början känns det skönt att ha en extrasäng för den som jobbar och måste få sova då och då ostört om man har en nattvaken bebis.

• principisessan

annne: jo jag vet, ser ju lite lustigt ut när barnet inte ens är fött än.
    Dock så fick vi dessa i present så det är inget som vi köpt själva, satte upp dem ändå med dubbelhäftande tejp (lätt att ta ner). Skulle vi ändra oss om namnet eller mot förmodan få en kille så får vi byta ut dem
    Fast jag tänker lite så att en astrid ser ju ut så som vår astrid kommer att se ut.. men det är ju svårt att veta.. många säger ju att de ändrat sig sen när bebisen väl kommit

• principisessan

naj, lite så har vi också tänk först men sen blev det bara så iallafall
    Så vi får väl se om hon får byta namn eller inte.. men som sagt, bokstäverna köpte vi inte själva utan fick dem av min systerdotter som är 10 år.. så då tänkte vi att vi kan ju sätta upp dem då.

Svar på tråden Inreda barnrum