• annne

Inreda barnrum

De heter Wallies va? Eller bara väggdekoration.

Jag vill också göra iordning barnrummet! Har mitt skrivbord där nu och en massa stök bara. Svårt tycker jag att bestämma hur man vill ha det. Jag vill ha det ljust, men även mycket färg.. Älskar rött, men det blir rött överallt i vårt hus snart, så jag funderar på att ha nåt turkost istället.. Hm.

Jag vill göra en väggmålning i alla fall, helt klart! Kanske vita väggar och sen en vägg med väggmålning..?

• annne

mumin - har du inte bild på barnrummet? Såg ju dina bilder på lägenheten i övrigt och jag gillar verkligen er stil. Vore kul att se barnrummet också. :)

• annne

Ting75 - jag tror också att det hinns sen om inte barnet ska "använda" rummet direkt. Skönt att ni har väggarna klara i alla fall, då är det ju inte så mycket som ska göras.. Vi måste måla om, så därför vill jag ha det gjort innan. Sen kan man ju greja mer och mer med rummet hela tiden och lite mer efter kön. (Även om jag helst inte vill ha alltför kön-bestämt ändå)

• annne

mumin - det ser jättemysigt ut! :) Jag har också en stringhylla som jag tror ska upp i barnrummet framöver.

En sak som jag "undrar" lite över är hur ni vågar köpa en namnskylt redan! Detta är absolut inget "klagomål" eller så, jag bara är nyfiken.. Visst, att det är en flicka stämmer säkert, men jag har hört så många som nästan har bestämt namn, men när barnet kommer så känns det fel och de byter namn. Hur känner du?

• annne

mumin - okej. Jo, alltså, man tänker ju "hur ser en Astrid ut?". Man väljer ett namn och sen BLIR det en Astrid! Så tänker jag också egentligen. Men man har hört andra som ändrat sig och så. Eller bara att man själv ändrar sig. Så jag personligen vill inte sätta ett namn på ett barn som inte är fött även om man har "favoritnamn" och så. Men alla är olika!

Svar på tråden Inreda barnrum