• Anonym

Borgenärslån!!!

Vi försökte låna med borgensman nu till vårt bostadsköp. Då jag har en betalningsanmärkning och sjukbidrag. Fick nej av Swedbank. Men står nu som medlåntagare med maken hos Nordea. Vi fick en bra bankman som inte bara såg betalningsanmärkningen. Utan gjorde en bedömmning utifrån återbetalningsmöjlighet.

Jag tror det är svårt att låna med borgensman, det intrycket fick jag när vi utforskade möjligheterna.

• Anonym

Vi ska få bolån hos Nordea trots anmärkning (jag har en st) men gubben har inga

LYCKA TILL!

• Anonym

Här är en tills som svärmor nyss betalt av våra skulder. Tack och lov för svärmor. Blev inte ens ett lån utan pengarna tog hon från egen ficka. Inga förbehåll :)

• Anonym
    Anonym (skuldsatt) skrev 2007-07-19 17:05:59 följande:
    Hmm, ja man tycker att banken borde godkänna men vem vet hur de tänker. MEN eftersom svärmor helt ska stå på lånet, papper sinsemellan ska skrivas så borde det inte bli några problem.sista anonym: Dessvärre hade inte svärmor 200 000 på fickan Känns så skönt att ha en sån toppen svärmor när man läser vilka satkärringar vissa får dras med!
    Nja, trodde inte min hade det heller men tji fick man då det visade sig att dom är miljonärer Förvånad
  • Anonym
    Anonym (skuldsatt) skrev 2007-07-19 17:44:27 följande:
    haha, ja oj, förstår att du fick en chock då! Svärfar har dessa pengar o lite till men han vill inte "nalla" på kontot sa han så han tyckte det var bättre med ett lån. Fråga mig inte varför!!
    Jo, det blev en chock i och med att inte ens maken visste detta...
Svar på tråden Borgenärslån!!!