• Anonym (skuldsatt)

Borgenärslån!!!

Hej, jag och min sambo är sedan flera år skuldsatta med skulder hos KF, vi betalar ca 4000 i månaden till dem, + alla andra avbetalningar på lån etc som inte gått vidare.
    Har efter mycket funderingar frågat svärmor om att gå i borgen för oss, det handlar om ca 200 000, då får vi även bort bil, banklån och alla småskulder, detta medför att vi får en minskad månadskostnad med dryga 4500, alltså efter betalning på nya lånet. Svärmor + sambo har ca 550 000- 600 000 tillsammans i årsinkomst och svärmor har INGA lån sen tidigare. Tror ni banken kommer att ge dem ett lån med dessa förutsättningar? Vad har ni för erfarenheter av borgenslån??
    Är jättetacksam för svar då vi är fruktansvärt nervösa att det inte ska bli godkänt.

Känns som om vi skulle få ett helt nytt liv och en andra chans till att få leva....

• Svar på tråden Borgenärslån!!!
  • Anonym (banken)

Svårt att svar på eftersom jag inte ha hela bilden.

Men har ni betalat tillbaka det ni ska i rätt tid. Det kan räcka med att nån betalning varit ett par dagar sen så är det nej.

Hur skulderna har uppkommit.

Jobb, osv osv.

• Anonym (skuldsatt)

Vad är det för skillnad mellan borgensman och medlåntagare? Tror ni det är lättare med det sistnämnda?

• Anonym (banken)

det sista är enklare. Men samtidigt så blir det svårare eftersom den ena parten har en skuld. ( och får därför inte låna )

Men har ni gjort en ordentlig plan på hur ni ska betala tillbaka och få mer pengar över så kan det nog fungera.

Lycka till

• Anonym (skuldsatt)

Ja vi har som sagt räknat som tokar, ringt runt och beställt utdrag på skulder, pratat med kf osv osv
    Det blir drygt 4500 extra i plånboken när ALLT är betalt och då har vi även räknat med ett sparande på 2000:-
    Hoppas hoppas....

• Anonym (Trots KF)
    Anonym (Grodan) skrev 2007-07-09 14:35:29 följande:
    Swedbank och Nordea vet jag iaf inte lånar ut pengar till folk som är hos KF, även om man har borgenärer. Tyvärr..
    Nordea lånade ut 1,8 miljoner till oss trots att maken har anmärkning hos KF. Visserligen betald skuld, men han finns ju "hos KF" i alla fall.

TS. Jag tror att även banker kan se längre än näsan räcker, dvs bedöma människors kreditvärdighet i dagsläget och inte gå efter det förflutna. Det gäller bara att träffa rätt person på banken.
    Lycka till - jag tror att det kommer att gå jättebra!
  • Anonym (skuldsatt)

sista anonym: Tack så jätte mycket!!

• Anonym

Vi ska få bolån hos Nordea trots anmärkning (jag har en st) men gubben har inga

LYCKA TILL!

• Anonym (skuldsatt)

Lite uppdatering!!
    Eftersom det verkar som ett lån med borgensman inte verkar vara det lättaste att få, så sa min svärmor idag att: Jag tar lånet på mig, ni betalar till mig varje månad, vi skriver papper på banken och sen är ni KLARA med fogde, inkasso och nada sparande!!!
    Gissa om vi blev häpna, lyckliga och alldeles skakis!!!
    Det vore väl sjutton om inte detta skulle gå igenom då de har nada lån, en betald lgh som är värd det 5 dubbla vad de betalade och andra tillgångar, alltså bara + i papperna!
    Så nu väntar vi in alla papper från bolagen, bokar sedan tid på banken sen BER vi till högre makter att vi får lånet så att vi kan börje ett nytt liv utan dessa jobbiga skulder!

TACK för alla åsikte och peppningar!

• Anonym (skuldsatt)

Ja, nu sitter man här med magknip, imorgon kl 14,00 sitter vi på banken med svärmor och hoppas HOPPAS att de godkänner lånet, då blir vi 6700:- rikare varje månad!!!

Kram

Svar på tråden Borgenärslån!!!