Inlägg från: Anonym (Fruktansvärt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fruktansvärt)

Värkstimulerande dropp

jag är övertygad om att jag fick värkstimulerande pga av att de ville påskynda förlossningen och fp rummet ledigt snabbare. Jag födde en het sommardag då det var kö till förlossningsrummen och jag fick spendera lång tid i en korridoren. Min förlossning fortskred i bra takt och var hanterbart. Det var min första förlossning. Jag fick en ven grej satt i handryggen och ifrågasatte vad det var, sköterskan svarade saltlösning bara för att hjälpa blodflödet eller nåt sånt. Minns ej exakt. Vid nåt tillfälle måste de ha bytt ut påsen med saltlösning till värkstimulerande för det kunde jag läsa i min journal efteråt. Värkarna blev panik onda och jag kunde inte hantera den plötsliga accelerationen av smärta. De gav mig epidural när jag var 9 cm öppen men den kan knappt ha hjälpt. Jag svimmade konstant av smärtan och krystade i 2 timmar under ett mer sovande tillstånd än vaket eftersom jag skrek och svimmade av smärtan mellan varje värk. Till slut klämde jag ändå ut sonen som vägde 4760 g och barnmorskorna tyckte det var en fin förlossning medan jag tyckte den var katastrofal. Ville ha en lugn och naturlig förlossning inte en utan kontroll där sköterskorna sa åt mig att vara tyst och knappt var närvarande.

Svar på tråden Värkstimulerande dropp