• Rintintin

Bästa resebarnvagn?

Hej på er.
    I november ska vi resa utomlands (flyga) med vår då 6 månader gamla son. Och jag har redan nu (!) börjat fundera över vad man ska införskaffa för vagn. Paraplyvagn heter det väl... Har förstått att man inte under några omständigheter ska ta med sin kombivagn då det inte är en fråga om "om de går sönder, utan hur mycket"!!
    Jag vill gärna att den ska vara så "ombonad" som möljligt och att man ska kunna fälla ned den i liggläge.

Så har någon ett förslag på bästa (eller sämsta) paraplyvagn skulle jag bli glad o tacksam!

• Svar på tråden Bästa resebarnvagn?
  • oOrosamarängerOo

Maclaren techno, absolut bästa valet, finns bild i mitt galleri/tillfälligt

♥ ♥ ♥ A-03 E-05 ♥ ♥ ♥
  • London SW19

maclaren techno- jättenöjd mer vår!

• Alexis mamma

min favorit är graco citi sport, den har fullt liggläge, sele, suflett, varukorg och högs kanter så den blir ombonad. Tyvärr kan man inte fälla upp ngt fotstöd men det gör ju inget när de är så små, då är de ju inte så långa än.
    Svängbara framhjul som går att låsa,ställbart handtag och bärrem så att man kan bära den som en axelväska och väger bara 4,9 kg. Jag har inte hittat ngn bättre resevagn, som dessutom funkar bra hemma med! Enda nackdelen är att den inte har vändbart handtag men man kan inte få allt...går in var som helst ihopfälld, jag har haft den på golvet i baksätet...

• Matilde81

alexis mamma - jag har också en graco citi sport. Den är begagnad och troligen lite äldre. Hur gör du när du har den i fullt liggläge, sufletten räcker ju inte ner då och det blir helt öppet? Finns det något att köpa till, eller kan man fixa det själv tror du?

• MoonFlight

Vi har en Peg Perego Pliko P3 och är såå nöjd med den. Fullt liggläge och bra med plats tycker jag. Bild i galleriet.

• Rintintin

Jag tackar igen för era svar ! Ska kolla närmare på dem alla. Mer förslag någon?

• Danielito

Hej jag tror jag har hittat världen minsta sulky barnvagn, i alla fall när den är ihopfälld.
    Den kostar endast 1049:- och heter Quicksmart den blir 56cm x 28cm x 27cm och kan beställas fraktfritt på www.alabarn.se/index.php&iProd...
    Finns det nån som vet nån mindre eller lika liten fast billigare, berätta till mig.

• oOrosamarängerOo
    Danielito skrev 2007-07-15 02:21:20 följande:
    Hej jag tror jag har hittat världen minsta sulky barnvagn, i alla fall när den är ihopfälld.Den kostar endast 1049:- och heter Quicksmart den blir 56cm x 28cm x 27cm och kan beställas fraktfritt på www.alabarn.se/index.php&iProd...Finns det nån som vet nån mindre eller lika liten fast billigare, berätta till mig.
    Ser farlig ut tycker jag, fås ju absolut inte släppa handtagen och enbart en "fraktvagn"
    ♥ ♥ ♥ A-03 E-05 ♥ ♥ ♥
  • Nilam22

Vi reste med vår 6 månaders dotter till Gran Canaria i april. Istället för att köpa en sulky som du bara kan ha vänd från dig, så köpte vi en begagnad Emmaljunga sittvagn på blocket. När vi sen kom hem, så satt jag in den på blocket och sålde den. Så vi förlorade inget på den...men det var bekvämare för dottern och lättare för oss och köra. (var rätt så backigt där vi var)

• Elin med Wilma och Alva

Vi har en Maclaren Techno XT som vi är supernöjda med. Den väger nästan ingenting och den är jättelättkörd - även med en hand. Om man låser fast framhjulen så går den dessutom riktigt bra att köra på lösa grusgångar och i sand. Så tummen upp för den!

♥ wilma är min lilla filur ♥
  • Asparagus

Hej!
    Jag har köpt en SEGR på barnens Hus, den är jag super nöjd med. Det är fullt liggläge, den tar liten plats som hopvikt. Du kan låsa hjulen framtill på den. Den har 5 punkt sele.. Dessutom så är den billig. Jag betalade 695 kr för den NY!

Svar på tråden Bästa resebarnvagn?