• Tess76

Tipsa mig om sällskapsspel

Jag vill ha tips och gärna kort beskrivning på roliga sällskapsspel. Allt utom frågespel typ TP är välkommet.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Svar på tråden Tipsa mig om sällskapsspel
  • Cerdrica

Risk (man äger olika länder och "krigar/invaderar" varandras länder med tärningar) är kul och om ni inte spelat poker förut så är det verkligen skitskoj om man lär sig.

• ErnieBernie

Med andra ord är mitt favoritspel!! Lagspel där man ska säga vad som står på poletten, fast med andra ord. Skitkul!

Spel.jpg

• Thursday

Hmm, mitt nästa spel att köpa är Robot Wars och det kan man tydligen spela sex personer!

• Miss Lau

Tabu är superkul! Och så Risk, Pictionary och Monopol såklart.

• Nettis1975
    Thursday skrev 2007-07-09 19:22:35 följande:
    Jag gillar Carcassone och Ticket to Ride just nu, men är osäker på om de tar sex pers. Settlers of Catan är också bra. Men man kan ju spela i lag?
    Åh, Carcassone och Ticket 2 ride är jätteroliga spel. Jag tror man kan vara åtminstone 5 på Ticket 2 ride.

Blokus är ett annat roligt spel.
  • Thursday
    Zirup skrev 2007-07-09 19:29:22 följande:
    Roborally är jättekul!
    Åh, men jag menade ju Roborally såklart, inte Robot Wars
  • Tess76

Tack, många spel som är intressanta, ska kolla upp. Tack också får länken med betyg mm.

• Lurvenpajsaren

RAPPAKALJA!

Jag vinner nästan jämt...Vet inte om det är bra eller dåligt!

• Tess76

Ja, Rappakalja har vi. Har inte spelat så mycket, men det är kul!

• Mamma till tre kottar

Spelar nästan aldrig spel numer, men har att skåp fullt. Hittade mina gamla rollspelsgrejer idag och drömde om dem (finns den någon rollspelstråd?).
    Axes & Allies är ett sällskapsspel jag gillar skarpt, som risk, men mycket mer avancerat - men det tar ju så många timmar att spela...
    Svea rike har jag, rätt kul, men har inte provat det "utökade" paketet jag också har.
    Annars ett litet parti Alfapet eller Hnefatafl (Vikinga brädspel)

Men för att vara ärlig så spelas det mest barnspel, för maken är inte så intresserad av att spela.

Svar på tråden Tipsa mig om sällskapsspel