Tipsa mig om sällskapsspel
Jag vill ha tips och gärna kort beskrivning på roliga sällskapsspel. Allt utom frågespel typ TP är välkommet.
Jag vill ha tips och gärna kort beskrivning på roliga sällskapsspel. Allt utom frågespel typ TP är välkommet.
Risk (man äger olika länder och "krigar/invaderar" varandras länder med tärningar) är kul och om ni inte spelat poker förut så är det verkligen skitskoj om man lär sig.
Orangino - jätteroligt!!
www.orangino.com/
Orangino - jätteroligt!!
www.orangino.com/
Hmm, mitt nästa spel att köpa är Robot Wars och det kan man tydligen spela sex personer!
www.worldofgameboards.com
Där står det betyg på olika sällskapsspel, förklaringar m.m.
Tabu är superkul! Och så Risk, Pictionary och Monopol såklart.
Roborally är jättekul!
NYA rappakalja är också kul!
Tack, många spel som är intressanta, ska kolla upp. Tack också får länken med betyg mm.
boardgamegeek.com är också en bra resurs!
RAPPAKALJA!
Jag vinner nästan jämt...Vet inte om det är bra eller dåligt!
Ja, Rappakalja har vi. Har inte spelat så mycket, men det är kul!
Spelar nästan aldrig spel numer, men har att skåp fullt. Hittade mina gamla rollspelsgrejer idag och drömde om dem (finns den någon rollspelstråd?).
Axes & Allies är ett sällskapsspel jag gillar skarpt, som risk, men mycket mer avancerat - men det tar ju så många timmar att spela...
Svea rike har jag, rätt kul, men har inte provat det "utökade" paketet jag också har.
Annars ett litet parti Alfapet eller Hnefatafl (Vikinga brädspel)
Men för att vara ärlig så spelas det mest barnspel, för maken är inte så intresserad av att spela.
talismanen