Vill inte köpa hus tillsammans med min man!
Om jag drar det kort så har jag varit gift i nära 10 år och vi har inga barn. Jag hade ett litet hus när vi träffades som jag har behållit men vi har bott i ett annat hus som han köpt för sina pengar.
Nu är det prat om att köpa ett nytt, dyrt hus tillsammans som gör att vi skulle sälja mitt hus och han skulle lägga resten av pengarna. Och jag känner bara nej!
Hur är det möjligt efter 10 år?! Varför vill jag ha den där tryggheten som mitt eget hus tydligen ger fast jag inte har bott där sen vi träffades? Det är ju sjukt att inte vilja slå ihop mitt hus med ett med honom efter så lång tid! Jag har inte sagt till honom det här men vi började tjafsa om en annan sak varpå han säger att han ska köpa en annan grej för _sina_ pengar istället för huset, för det är minsann han som har förtjänat dom -inte du- vräkte han ur sig. Jag har pluggat länge och gått hemma däremellan för att vi båda har tyckt det är okej så jag har inte förtjänat något.
Det kanske är bättre att jag håller fast vid mitt lilla hus och skiljer mig istället?