• Felicia6

Bostadsrättsvilla?

Finns såna? Jag kollade på blocket efter hus och hittade då en bostadsrättsvilla som var till salu?
    Är det rätt ovanligt? Jag har som aldrig hört talas om det nämligen

• Svar på tråden Bostadsrättsvilla?
  • S vali s

Beror kanske var i landet man bor Jag bor ett par mil norr om Stockholm och här är det relativt vanligt med BR villor
    Bodde i en sån ett par år men månadsavg. var rätt saftig så det blev betydligt billigare för oss att köpa "eget" hus

Den late får brått när det blir kväll
  • Felicia6

ah okej
    För jag blev konfunderad då huset var så billigt och såg så nytt ut, men reagerade sen på att det var en bostadsrätt Hon skrev inget om månadshyra eller nåt så

• Miss Lau

Här finns det en hel del bostadsrättsvillor, och bostadsrättsradhus. Bor själv i sistnämnda och tycker det är praktiskt och bra. Men mycket hänger givetvis på föreningen, dess ekonomi och hur allt sköts.

• Nattönskan

Vi bor också i bostadsrätts radhus, i västerås finns inte så många, men det beror helt på var i landet man bor.
    Vi tycker också det är praktiskt och bra, då vi inte är så händiga med fasad arbeten mm.

Tuva född 050529, BF 29 aug 07 V32
  • Lainan

Det finns en hel del bostadsrättsvillor där jag bor, Skåne. Här kostar de kanske runt 200'000 + hyra på ca 5´000 - så här "tjänar" man inte på att bo på det sättet, rent ekonomiskt.

• Felicia6

vi bor oxå i bostadsrättsradhus
    Så det har jag varit med om att det finns, men inte just villor

detta hus var utgångspris 200 000kr, och ja jag kan bara tänka mig var månadsavgiften kostar och då blir det ju hutlöst dyrt

Svar på tråden Bostadsrättsvilla?