• Mammsen

Psoriasis

Jag har psoriasis på benen och armbågarna, men efter en halsfluss har det nu blommat upp i både händer och under fötterna. Är det nån fler som varit med om det? Har för mig att det kan blossa upp i samband med halsfluss, eller har jag fel?

Nån som kan tipsa om en bra salva till händerna, gärna receptfri då hudkliniken i den här stan har semesterstängt. Är ju lite problematiskt med händerna då man ofta tvättar dom och så..... Nån som har lite tips eller råd att komma med, ja då vore jag väldigt tacksam.

• Svar på tråden Psoriasis
  • eileme84

hihih tur att jag hittade din tråd. skulle precis skriva en själv :P
    behöver oxå tips på salvor då min har kommit tillbaka efter att jag fött mitt barn :S

tips på salvor som funkar..orkar inte gå på nån ljusbehandling o har inte tid me det för den delen heller..

Puffar tråden

• Im Fabulous

min sambo använder en kutan lösning som heter diprosalic. Den är visserligen receptbelagd, men hans psoriasis försvinner efter någon vecka med regelbunden behandling.

Ta kontakt med en vårdcentral, det finns bra läkemedel mot psoriasis.

• eileme84
    Im Fabulous skrev 2007-07-11 16:38:44 följande:
    min sambo använder en kutan lösning som heter diprosalic. Den är visserligen receptbelagd, men hans psoriasis försvinner efter någon vecka med regelbunden behandling.Ta kontakt med en vårdcentral, det finns bra läkemedel mot psoriasis.
    har du nån aning om vad den kostar?? det är så jäkla svårt att ta sig till vårdcentralen me en liten bebbe :S
  • Mammsen

Jag upplever ofta att vårdcentralen ( iaf i den här stan) inte kan så mycket, jag har varit på hudkliniken här, men nu har dom semesterstängt ända in i augusti, totalt igenbommat. Men tycker dom mest är inne på starka cortisoner, och jag är lite emot cortison i det långa loppet iaf.

Jag blev bara så deppig när jag insåg att det blommat upp på händerna, det är ju ett utsatt ställe, jag menar hur många gånger tvättar man inte händerna varje dag, jag har knappt accepterat att jag har det på benen, det blir ju bara en rundgång hela tiden. F´låt nu vart det lite tyck synd om mig varianten.

• Im Fabulous
    Emlan84 skrev 2007-07-11 16:45:45 följande:
    har du nån aning om vad den kostar?? det är så jäkla svårt att ta sig till vårdcentralen me en liten bebbe :S
    Vad den kostar kan du kolla på apotekets hemsida. Men du måste fortfarande besöka en vårdcentral för att få ett recept utskrivet.
  • eileme84
    Im Fabulous skrev 2007-07-12 06:36:23 följande:
    Vad den kostar kan du kolla på apotekets hemsida. Men du måste fortfarande besöka en vårdcentral för att få ett recept utskrivet.
    oki tack
  • Jii

Jag har inte psoriasis själv men min bror har det och en arbetskollega. Har för mig att min bror gillar Åhlens serie Olive.
    Tror att min kollega använde en handkräm med kamomill i och den lindrade hennes utslag i händerna.
    Kan tänka mig att det är bra med Aloe Vera oxå, det har ju läkande effekt

• eileme84
    Jii skrev 2007-07-12 07:29:14 följande:
    Jag har inte psoriasis själv men min bror har det och en arbetskollega. Har för mig att min bror gillar Åhlens serie Olive. Tror att min kollega använde en handkräm med kamomill i och den lindrade hennes utslag i händerna.Kan tänka mig att det är bra med Aloe Vera oxå, det har ju läkande effekt
    hmm jag har ju aloe vera hemma så det ska jag testa :)
  • anders sara

Testa att behandla inn i från oxå - kapslar med omega 3, 6 och 9 hjälpte mig jätte mkt. Kombinerat med zink har jag för mig - hör på hälsokost!

• Im Fabulous

anders sara skrev 2007-07-12 17:26:00 följande:

Testa att behandla inn i från oxå - kapslar med omega 3, 6 och 9 hjälpte mig jätte mkt. Kombinerat med zink har jag för mig - hör på hälsokost!
    Psoriasis är en sjukdom som leder till kraftig nybildning av hudceller, som i sin tur gör att överhuden blir förtjockad och fjällande. Sjukdomen kan endast behandlas med läkemedel.

Frågan är om du/ni verkligen pratar om Psoriasis och inte bara vanlig exem? För Någon Aloe Vera biter INTE på psoriasis.
Svar på tråden Psoriasis