Inlägg från: Im Fabulous |Visa alla inlägg
  • Im Fabulous

Psoriasis

min sambo använder en kutan lösning som heter diprosalic. Den är visserligen receptbelagd, men hans psoriasis försvinner efter någon vecka med regelbunden behandling.

Ta kontakt med en vårdcentral, det finns bra läkemedel mot psoriasis.

• Im Fabulous
    Emlan84 skrev 2007-07-11 16:45:45 följande:
    har du nån aning om vad den kostar?? det är så jäkla svårt att ta sig till vårdcentralen me en liten bebbe :S
    Vad den kostar kan du kolla på apotekets hemsida. Men du måste fortfarande besöka en vårdcentral för att få ett recept utskrivet.
  • Im Fabulous

anders sara skrev 2007-07-12 17:26:00 följande:

Testa att behandla inn i från oxå - kapslar med omega 3, 6 och 9 hjälpte mig jätte mkt. Kombinerat med zink har jag för mig - hör på hälsokost!
    Psoriasis är en sjukdom som leder till kraftig nybildning av hudceller, som i sin tur gör att överhuden blir förtjockad och fjällande. Sjukdomen kan endast behandlas med läkemedel.

Frågan är om du/ni verkligen pratar om Psoriasis och inte bara vanlig exem? För Någon Aloe Vera biter INTE på psoriasis.
  • Im Fabulous
    Emlan84 skrev 2007-07-12 18:36:45 följande:
    jag vet iaf att jag har psoriasis..fick det i samband me att jag fick scharlakans feber eller hur det stavas. låg liggandes i nästan 3 månader jätte sjuk...hade halsfluss varannan vecka m.m.
    Hur kommer det sig då att du inte fått något läkemedel utskrivet? Du borde fått någonting i samband med att du fick diagnosen.
Svar på tråden Psoriasis