Katten hämtar in fågel som ännu lever...
är det inte en mus eller en råtta så är det nått annat. Nu hämta hon in en fågel i sovrummet och börja leka med den. Den levde ju ännu och sprattla med vingarna. Ingen höjdare...
är det inte en mus eller en råtta så är det nått annat. Nu hämta hon in en fågel i sovrummet och börja leka med den. Den levde ju ännu och sprattla med vingarna. Ingen höjdare...
:) eran kisse är stolt och vill visa upp vad den har fångat, inte så mycket att göra, att fya hjälper nog inte.
Ja, dessa ouppfostrade kissekatter! Kommer in med både det äckel-ena å det äckel-andra, lägger huvudena på sned och ska ha beröm....! Själv står man där med kräkset i halsen, beredd att micra sin kelgris...men man måste ju behålla lugnet...
Skulle hon nu bara tagit livet av den innan hon hämta in den...
Känner igen den där. Minsta katten kom hem med en jäkla kråkunge som hon lekte så glatt med.
Inte iddes hon döda den heller när hon lekt färdigt, så min sambo fick nacka den, han höll på att svimma stackarn.
Jag sa att jag skulle göra det, men nej han skulle ju visa sig manlig.. haha.
Jag har nog svårt för det också... Här åkte katten ut först samtidigt som jag skulle hålla en 1-åring borta. Hon ville ju också leka lite. Plocka bort fågeln som ännu levde. Inte lätt alla gånger...
Sätt ett halsband med plinga på katten så slipper de stackars fåglarna att lida. Då hör de katten o kan flyga iväg.
Min katt kommer ofta in med levande o döda, möss, sorkar, fåglar o ekorrar!! Synd om dom, jag räddar de som räddas kan.. Men bjällra vill jag inte ha på min katt, lika taskigt det ju. Inte få leva ut några instinkter o bli hörselskadad/knäpp på kuppen..
Jag har dock aldrig sagt att hon är ouppfostrad... Vet att hon bara gör det för att berätta hur duktig hon är :) Nu hämta hon en till som hon denna gång satte på altanen.
black puma skrev 2007-07-10 12:48:38 följande:
vi fick hem en fladder mus pa mattan, mums
Nu kom hon med en tredje... undrar hur många hon ska hämta innan dagen tar slut...
*skrattar*
men detta är rekord. Hon har aldrig hämtat in en fågel hittils och idag kommer hon med tre...
black puma skrev 2007-07-10 14:42:52 följande:
min katt Snuttan, som inte lever längre dock.. Tog en fågel som flög ut genom ventilen i badrummet.. hörde fågelkvitter där inne så var lite beredd på att den skulle flyga ut.. Snuttan tog den men jag skrek sådant (ja e djurälskare) så snuttan lade fågeln levandes på mattan sedan tog mamma den & släppte ut den igen... den var hel & ren!
snuttan e underbar!