• Flyssel

Funkar aurorasamtal?

Jag tycker att det hjälpte otroligt mycket för där blev jag för första gången inte ifrågasatt och det var ingen som försökte släta över min rädsla med orden "Det ordnar sig, kvinnor har klarat det i alla tider".
    Aurora-BM är så otroligt kunnig och förstår hur jobbigt det är att vara förlossningsrädd, de ser det inte som något onormalt utan de gör allt för att hjälpa.

• Flyssel

TS: Det är ju värt ett försök i alla fall! Nu vet ju du redan vad du kommer gå igenom så förhoppningsvis slipper du bli upplyst om något jobbigt som du inte redan visste om. Jag tyckte det var skönt att höra hur många olika sorters smärtlindring det finns och att de INTE trycker in epiduralen i ryggmärgen! :-P
    Ifall du talar med en Aurora-BM så kan hon hjälpa dig formulera vad du är rädd för och på så sätt förbereda dig bättre än om du bara sitter och funderar själv på hur hemskt det kommer bli.
    Om du bestämmer dig för att ringa så kan det vara bra att göra det ganska snart. Jag vet inte när du har BF men i mitt landsting var det tvärfullt på Aurora hur långt fram i tiden som helst.

Svar på tråden Funkar aurorasamtal?