Inlägg från: Sockerkakan |Visa alla inlägg
  • Sockerkakan

hög matstol?!

Hej!
    Vet någon var man kan köpa extra hög matstol? Vi har en köksö som är lika hög som diskbänken, dvs 90 cm. Vill ha en riktig matstol, inte någon stol man hänger på bordet.

• Svar på tråden hög matstol?!
  • Sockerkakan

Nja, Guliver blir för låg. Den är ju lagom till vanligt bord. Köksön har ju 90 cm till bordsskivan. Då sitter lillan lååångt ner.

Vill inte ha någon stol som hänger, känns inte säkert tycker jag.

• Sockerkakan

Får fortsätta leta! Det måååste bara finnas, för alla har ju inte standardhöjd på sina bord.

• Sockerkakan
    Kluvenflicka skrev 2007-07-11 19:04:03 följande:
    Jag avråder dig från att köpa den stolen..Den är säkerligen säker osv..Men den är Klumpig och jobbig att flytta på..dessutom är det svårt att kunna sätta barnet så nära bordet som man kan med en vanligt hög barnstol, man sitter liksom inte kloss intill som med andra..Svår att tvätta av med alla skrymslen och vrår som det finns..Jag fick en sådan till min son men använde den bara tills jag kunde köpa en vanlig enkel på Ikea..Lycka till i barnstols djungeln
    Har en hemma nu och testar, och den kan nog bli bra hos oss eftersom det lilla bordet kommer under vår köksö så då kommer man kloss intill ändå. Jobbig att flytta tycker jag nog inte, där är ju hjul på den. Tycker den kan passa bra då man kan ha hennes mat på dess bord och rulla henne intill sig.
    Skall köpa den begagnad av en bekant och den ser inte ens använd ut.
Svar på tråden hög matstol?!