• Emma w S

weekend-resa i december?

Vart kan man åka på weekendresa i december?
    Gärna utomlands.
    Det får gärna vara lite julstämning, eventuellt julmarknader där.

Kom med förslag
    Både klassiska och heltokiga förslag är välkomna

Emma ska få trädgård... lalalalalaa
  • Svar på tråden weekend-resa i december?
  • Ellah

Krakow ska vi till! Resa och hotel för 5 dagar går på 2000 kr för oss båda, och shopping är billig jämfört med Sverige. Dessutom är det hur mysigt som helst där och mycket att se och besöka utöver shoppingen.

• Emma w S

vackrastarflow

Jag vet inte hur många jular jag varit på Tivoli. Vi kör dit på en timme ca...
    Så det blir inte så "exotiskt" att åka dit i år också

• Emma w S

Ellah
    Ja Krakow är jättefint.
    Har själv varit där, dock inte maken.

Jag funderar även på Prag... Har de julmarknader också?

• Pumpalicious
    Emma w S skrev 2007-07-10 15:20:24 följande:
    EllahJa Krakow är jättefint.Har själv varit där, dock inte maken.Jag funderar även på Prag... Har de julmarknader också?
    Mina föräldrar åkte till Prag över jul för två år sedan. "Värsta resan någonsin" sa de när de kom hem. Det var så skitigt överallt, och det luktade illa i luften. Inte alls någon mysig julstämning...

Fast smaken är olika, precis som vanligt!
  • Emma w S

Pumpalot

Okej, jag har varit där. Då var det visserligen sommar, så då är det kanske annorlunda.

• Ellah

Prag är underbart! Julmarknad vet jag ej om de har, men det är ju julpyntat osv och allmänt juligt!

• Ellah

Annars finns det ju julmarknader i Rostock ( om jag ej är helt ute och cyklar), Berlin är ju fint med.

• Emma w S

De tyska julmarknaderna har vi sett en del av. Så nu är vi (hrrmm...jag) intresserade av att se nåt annat
    Tänkte på Ryssland, typ Moskva eller St Petersburg.
    Är jag helgalen nu?

• Ellah

St Petersburg är fint! Biiligt som tusan om man tar sig till de lokala marknaderna!

• Emma w S

Så då är jag kanske inte helgalen ändå. Hotell verkade dyrt i Moskva.
    Ska kolla St Petersburg lite närmre med.

• Maria C S 75

Ganska bökigt med visum och så till Ryssland. Man skall ha en inbjudan från hotellet som skall vara godkänt av någon statlig instans. Man skall ha reseförsäkring. Dessa skall skickas till hotellet som gör en inbjudan. Dessa skall du sedan skicka in till ambassaden som skall utfärda visum. Tar ca 1-2 veckor och kostar runt 400-500 kr. Men säkert väldigt fint i både Moskva och St Petersburg.

• vackrastarflow

Emma w S skrev 2007-07-10 15:18:56 följande:

vackrastarflowJag vet inte hur många jular jag varit på Tivoli. Vi kör dit på en timme ca... Så det blir inte så "exotiskt" att åka dit i år också
    mycket sant, trodde du kanske kom uppifrån nånstans
  • Cerdrica

London eller Paris är helfint. New York också men mindre än en långweekend funkar ju inte då.

• bubili

Milano eller Hamburg kan man flyga till fr. Skavsta för små pengar. Och , båda städer är underbara i Julatider

• hotten

till alperna brukar det finnas julbordsresor 2-4 dagar, ink då svenskt julbord gjord av svenska stjärnkockar.. julstämmning är det väll där oxå..

Svar på tråden weekend-resa i december?