Inlägg från: Ms Marriot |Visa alla inlägg
  • Ms Marriot

För oss läkarstudenter/läkare 3

Hej alla läkare (och blivande)!
    jag sökte läkare nu till hösten men kommer inte in. Snyft, och dubbelsnyft. Måste försöka tuffa till mig nu och ta nya tag. Tydligen var det väldigt svårt att komma in denna höst.

• Ms Marriot

javisst. Jag ska försöka då. Försöker trösta mig med att jag trots allt har kommit ett litet steg på vägen. Ska göra hp nu i höst igen, söka PIL på KI, och sen söka som vanligt till våren också. Men det känns så tråååååkigt. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Kanske träna på massa iq-test så jag klarar det som de har på KI. Just nu känner jag mig varken smart eller empatisk eller någonting. Och varför vill jag bli läkare???? Tycker ju bara att det verkar roligt och intressant, men jag vet ju inte.

• Ms Marriot

Jag söker på alla ställen. "Fint" namn har jag inte, men jag har ju faktiskt arbetat som volontär. visserligen inte i afrikas, utan på landsbygden i Frankrike, med utsatta barn och ungdomar från förorterna till Lyon. Fan vad GOD jag är

Så om jag byter namn till typ von Gyllenstierna så borde saken vara biff

• Ms Marriot

Filuria- spolade, ja, men tvättade han händerna???

White cheese- tyck aldrig synd om läkarstudenter, de är j ulyckliga satar som kommit in Närå, skoja bara, men som tur är så får man välja studieort. Men om man bara söker till flera orter ökar ju chansen att man kommer in på något ställer överhuvudtaget.

Kalinka- hjärnkirurgi låter lite väl drastiskt, men om jag fick några sockerpiller som de sa jag skulle bli jättesmart av, ja då kanske.

• Ms Marriot

Tyras...: Tack för tipsen. jag stämmer ju in rätt bra på den där bilden.

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3