Inlägg från: SysterHedvig |Visa alla inlägg
  • SysterHedvig

Ms Marriot - en till bara - du söker väl till andra skolor än KI? Jag har hört otäcka rykten om att platserna på PIL skänks till de med fina efternamn eller de som volontärarbetat under svåra förhållanden i afrikas djungler

• SysterHedvig

Ja var är vår Morula?

Vita Osten - vilken termin börjar du på nu till hösten? Jag sätter ju mig i skolbänken igen och det till termin 8.
    Att sitta på akuten är det sista man vill. Jag sparar alla akutfall tills jag själv är läkare, så kan jag åtminstone ordna det mesta själv

• SysterHedvig

då kände de säkert igen min bekant genom hans utseende han kom in direkt, så var det bara.

jen m 3 skrev 2007-07-25 12:05:31 följande:
    Hej, hej!*s* Jag blev antagen via PIL, tack vare att de började kalla betygsreserver. Vid intervjuerna så hade vi nummer, våra efternamn fanns alltså INTE med av vissa anledningar. Man kan ju undra när de kom på att man måste gömma undan efternamnen :).
  • SysterHedvig

berätta mer - jag funderar på att rikta in mig på röntgenspecialiteten tror du att det är en hållbar specialitet om man inte bor i gbg/sthlm/malmö?

Tyras föräldrar skrev 2007-07-26 19:36:09 följande:
    borttagen tråd!? Är det så kontroversiellt att tycka att alla andra har för hög lön och jag själv för låg ? Välkommen ni nya!Umgicks med två rtg-läkare igår. Supersmart specialitet! men det är ju så kul att skära i folk
  • SysterHedvig

uppsala :/ mäh. Vi får väl se var jag hamnar och vad jag gör. Känner en viss nervositet sprida sig inför terminsstarten, nu när jag varit ledig ett helt år. Kan intelligens försvinna? Jag tror min har det.

• SysterHedvig
    jag vet vad du menar. Generellt under min studietid har jag alltid känt mig som den minst smarta av oss alla. Förutom den där märkliga typen som röker och har ett företag som säljer sexleksaker, men ungefär så. Av oss alla som borstar tänderna regelbundet är jag den slöaste kniven i lådan :/ Hur sjutton ska det gå.
    Kalinka skrev 2007-07-27 10:43:29 följande:
    De senaste fem åren har det kännts som jag aldrig haft någon. Förstår inte riktigt att jag snart är färdig läkare. Hur gick det till trots att jag har gröthjärna? Jag vet att det egentligen är relativt, att det är mina kursare som är supersmarta, och att man INTE ska jämföra sig med dom, men ibland är det svårt.
  • SysterHedvig

fast han vet ju något du inte vet om magnetism dåligt omen!

Kalinka skrev 2007-07-27 10:47:12 följande:
    Jo, jag är nog smartare än han som säljer magnetmadrasser också, nu när du säger det. Men det är inte vanlig magnetism, utan en annan sort som INTE fysiker vet om.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3