• blommanigbg

Underhåll, vad tycker ni??

Varför får hon vårdbidrag?

• blommanigbg

Det är väl ändå inte du som betalar.. Det är din sambo... Det är han som får ta tag i det här...

Snixx skrev 2007-07-10 21:30:27 följande:
    Jag tycker också att de borde kunna prata och komma överens men det är som att prata med en vägg. Hon säger bara att alla pappor betalar underhåll. Hon kräver dessutom att han ska ha dom varannan helg men ändå inte varannan helg utan dom helgerna som hon jobbar för att hon inte ska behöva skaffa barnvakt eller förlora pengar. Att han också jobbar de helgerna är inte hennes problem anser hon... Ahhh, jag blir bara så trött i bland, skulle kunna berätta tusen historier om hennes påhitt men det orkar jag inte. Därav min motvilja att mata på hennes fickor med pengar som går till typ nya jeans.... till henne...
  • blommanigbg

Kommer man inte överens o det är ett stort problem får man gå till familjerätten, så kan de ge råd hur man ska gå vidare sedan.. ... Men det är ändå din sambo som måste ta itu med det då det är hans barn...

• blommanigbg

Om det är ett jättestort problem får ni ta kontakt med en advokat...

• blommanigbg
    brojer skrev 2007-07-10 21:51:35 följande:
    Jag tycker inte att det är "han" som skall ta i det. Ni är i ett förhållande, ni tar beslut tillsammans inkluderande hans barn. Jag diskuterar alltid Lukas med min partner och han är otroligt viktig i hans liv. Jag skulle aldrig vilja bli lämnad "ensam" för att ta beslut.
    Inte riktigt det jag menade..
    Det är ju ändå sambon som är pappan.. Och han som måste agera.. Det kan inte ngn som inte är förälder göra juridiskt...
Svar på tråden Underhåll, vad tycker ni??