• utlandsmamma

Underhåll, vad tycker ni??

Jag är mamman som "alltid" har min son. Jag tycker att pappan skall betala det som barnet kostar dvs jag skriver ned varje månad vad jag har spenderat. Detta inkluderar barnpassning varje dag plus kläder. Barnbidraget "tar" jag som utlägg för mat och nöjen.

Jag skulle aldrig vilja att min sons pappa skulle betala mig en summa varje månad för varje månad ser olika ut och jag vill inte "dra" nytta av honom. Jag tycker det är viktig att vara ärlig och visa för varandra vart pengarna går. Sedan skall man inte glömma det han köper när han har sin son.

Jag tycker det är för många kvinnor som drar nytta av situationen.

• utlandsmamma
    Snixx skrev 2007-07-10 21:17:13 följande:
    Det är precis så jag också känner Brojer. Det känns som att hon har räknat ut hur hon ska göra för att komma åt den största summan pengar och sen har hon varit ganska uträknade när hon har drivit detta. Hon använder gärna frasen: För barnets bästa, men det känns som att frasen i stället borde vara: för att fylla hålen i min plånbok...
    jag har inga ord över hur jag känner emot dessa kvinnor.....tycker det är så fel. Inte skall jag begära en massa pengar så jag kan ha kul med min sambo. Pengarna skall gå till det gemensamma barn punkt slut.

Kan de inte prata och komma överns om att hon skriver upp vad saker och ting kostar istället. Ni spenderar ju också pengar, det skall man inte glömma. vad som ofta händer är att den föräldern som har dem minst, som min sons pappa köper mycket mera saker när han har dem, såsom cyklar etc. etc.
  • utlandsmamma
    blommanigbg skrev 2007-07-10 21:36:30 följande:
    Det är väl ändå inte du som betalar.. Det är din sambo... Det är han som får ta tag i det här...
    Det kan man ju inte säga, situationen påverkar båda två. Han har ju nu en "ny" familj och hon har ju all rätt att kritisera situationen.
  • utlandsmamma

Jag tycker inte att det är "han" som skall ta i det. Ni är i ett förhållande, ni tar beslut tillsammans inkluderande hans barn. Jag diskuterar alltid Lukas med min partner och han är otroligt viktig i hans liv. Jag skulle aldrig vilja bli lämnad "ensam" för att ta beslut.

• utlandsmamma
    revka skrev 2007-07-10 21:51:32 följande:
    låt en kunnig utomstående ta beslut. som blommamigbg föreslog: familjerätten. då får ni ett beslut som förhoppningsvis är situationen rättvis.
    detta gör enligt mina erfarenheter att folk blir mera giriga och situationen med barnen blir mycket sämre. Fast jag kan ha fel..Glad
Svar på tråden Underhåll, vad tycker ni??