• Nattljus

Springmask! Inget för kräsmagade...

Usch och fy.... Lille sonen gjorde en olycka i kalsongen, varför allt hamna i badkaret när vi skulle tvätta rent, och när jag skulle göra rent ser jag hur det krälar med massvis av springmask, hu och jag som har maskfobi :(

Nu har samtliga i familjen fått antimaskpiller och sängkläder och handdukar är bytta. Men det känns som allt är orent. Hur länge kan äggen leva i damm? Det känns som det är omöjligt att tvätta allt. Hur gör man med bäddmadrassen? Vi har en tjock i våran säng 1,80 bred, går ej tvätta ska man slänga den? Sonen sover mestadels i vår säng.

Imorgon blir det storstädning och stortvätt. Stackars lillplutt oxå, han måste ju haft det ett tag eftersom det var så många. Han har sovit extra oroligt senaste nätterna så det har säkert varit det, inte kan han berätta heller, då han inte har nåt språk.

Ni som har haft springmask, har ni blivit av med det, eller har det kommit tillbaka flera gånger?

• Svar på tråden Springmask! Inget för kräsmagade...
  • Nattljus

Tack för era svar! Idag har jag städat som en galning, och tvättat! Sovrummet är garanterat dammfritt och nytvättat, hoppas nu vi blir av med detta, blä!

Nån som vet om äggen dör i frysen? Funderar på att frysa in dunkuddarna...

Svar på tråden Springmask! Inget för kräsmagade...