Gråter tills han kräks?!
Elliot somnar klockan 19.30 ca genom att jag lägger ner honom efter en saga och går ut. Idag gick det inte alls att somna och han grät. Jag gick då upp och lade mig bredvid honom på en madrass (vilket alltid brukar fungera som nödlösning), men idag gick inte detta. Han fick komma ner en stund och vid 21 försökte vi igen. Han grät massor igen och hans far kom och löste av mig som "liggare". Då kräktes Elliot, antagligen för att han varit förkyld, och fick mycket slem i halsen. Vi tog upp honom, bytte kläder och gos och sen hade hans far honom uppe i en timme och lekte med honom. Klockan halv elva fick jag ta över och jag lade honom genast. Samma sak igen, ungen gallskrek, fast han var utmattad. Jag låg bredvid och klappade honom och sjöng. 15 minuter senare sov han.
Kan han spy bara av att gråta? Hur borde vi hanterat situationen tycker ni? Elakt att inte låta honom vara uppe när han skriker i sängen/ dumt att plocka upp honom från första början? Skulle vi bara torkat av honom slemmet/kräkset och lagt ner honom? Vill gärna höra lite tankar...