• Isis

Svärfars plumpa skämt...

Blev lite illa berörd av min svärsfars försök att vara rolig härom dagen. Vi var där på kalas och alla vet vid det här laget att vi väntar barn från Thailand, även om vi inte pratar om det vid varje sammankomst.

Så säger han att "Vinner jag pengar så köper jag mig en Thailändska!"...
    Jag hajade till, men blev liksom så ställd att jag inte fann mig att kommentera det hela. Han tyckte att han var jättekul antagligen och fortsatte berätta om en i hans bekantskapskrets som hade träffat någon tjej från Thailand. Men att ens säga så!

Känner mig illa till mods såhär i efterhand till och med... Jag förstår inte att folk tänker så jäkla kort...

• Svar på tråden Svärfars plumpa skämt...
  • Vildrosen

Jag skulle tycka att det var förfärligt om någon sade så, i synnerhet svärfar eller annan nära. Va, blivande barnets farfar. Nä du, jag skulle vid tillfälle taöla om för honom hur negativt jag reagerat, så att han inte gör om misstaget när barnet kommer.

• Angla

Det är svårt ibland att finna sig snabbt när man blir förvånad. Och efteråt brukar det gräma mig så.

Angla - mamma bortom molnen
  • esperando

Fy, hade också tyckt illa om det. Vad sa din man?

• Lillsyrran

Usch ja varför kommer man alltid på en massa bra saker som man skulle ha sagt efteråt??? Men i stunden just då så blir man helt stum.

• Kärnhuset

Då ska jag lära er ett bra svar att ha till hands som inte är otrevligt men som bollar tillbaka det hela till den som sa det och får förhoppningsvis den att tänka till:

"Vad sa du?" eller
    "Vad menar du?"

• mammatillvictor

Ja, det hade jag också reagerat starkt på, av flera orsaker. Det är så nedvärderande att över huvudtaget säga något sådant! Avskyr när jag hör folk uttrycka sig på det sättet om vissa folkslag, både thailändskor och ryskor....*ryser*

Jag hade också sagt vad vill du säga med det?! Så får han förklara sig. Har också en "svärfar" som uttrycker sig mycket klumpigt om invandrare och andra. Min man bröt med honom och vägrade prata med honom efter det. Han var inte välkommen hemma hos oss. Nu har vi dock varit det men det är ändå viktigt att markera.

Svar på tråden Svärfars plumpa skämt...