Hur gör man när man spacklar?
Jag ska just ge mig i kast med något jag aldrig gjort förut,jag ska spackla och måla mitt sovrum o blev just lite nervös
Ska man slipa ojämnheterna innan man spacklar eller täcker spacklet ändå?
Jag ska just ge mig i kast med något jag aldrig gjort förut,jag ska spackla och måla mitt sovrum o blev just lite nervös
Ska man slipa ojämnheterna innan man spacklar eller täcker spacklet ändå?
Har precis tapetserat om kök och sonens sovrum.
Du tar och river loss alla lösa tapetvåder, glöm inte att kolla skarvarna på tapterna.
Blöt gärna ner de gamla tapeterna med en svamp, så att du ser om det uppstår blåsor på tapterna.
Blåsorna innebär att tapeterna inte sitter riktigt fast i underlaget och det innebär att de kommer att synas när du målar.
När du har rivit ner allt löst på väggarna, kan du börja spackla.
När spacklet har torkat kan du börja slipa bort alla ojämnheter.
All typ av ojämnhet vid skarvar syns jättetydligt då man målar.
Låter betydligt jobbigare än vad det egentligen är.
Men gör man ett bra underarbete från början så blir det kanon då man målat klart.
Lycka till.
Du kanske inte behöver spackla? Det kan ju räcka med att du slipar på de ställen som du inte får bort all tapet. Vad har du för vägg bakom tapeterna?
Menar du att det är massa skruvhål i betongen?
Förstår inte varför du skall spackla på en betongvägg som i regel är jämn och slät.
nej betongväggar är enklare att spackla. Annars får du ju slipa ner hela vägen till djupaste hålet... Kan bli många centimetrar det...
Har det lossnat "betongdelar" från väggen då kanske? Mina betongväggar är jämna, bortsett från skruvhål. Men visst, om det är ojämnheter i betongen så får du ju spackla över dessa för att sedan slipa så ytan blir jämn. En spackelspade + spackel och lite slippapper så är det bara att måla sedan.
ja det klarar du galant... Ett par svep med spackelspaden så lär du dig.
Annars får du väl hyra in nån snygging??