• Majuuu

Folk som inte respekterar tvättider!!!!

Jag vill strypa någon just nu... Gick ner imorse (runt 8.00) för att se om tvättstugan var ledig. Till min glädje fanns tiden 9-12 ledig så jag bokade den. När jag kom ner ca 9.05 hade nån idiot startat alla 3 maskinerna med sin tvätt. Snäll som jag är tryckte jag fram maskinerna så dom tömdes på vatten o öppnade o slängde ner alla blöta kläder i dendär idiotens ikea-påse o startade maskinerna med mina egna kläder. Därefter gick jag argt till min lägenhet skrev en lapp "Respektera andras tvättider!!! Idag är det den 11/7 och jag har bokat 9-12, inte du...." och gick sedan tillbaka till tvättstugan där dom blöta kläderna droppade för fullt o tejpade fast lappen på "vagnen" som dom låg i.....

Nu om dendär idioten gör nåt åt min tvätt vet jag inte hur jag ska slå ihjäl den idioten eftersom jag inte vet vem det är. ARGH!!

• Svar på tråden Folk som inte respekterar tvättider!!!!
  • Bonus

Visst är deet irriterande tycker att du gjorde rätt!!

• evaviola

Hahah, har samma problem idag! Bokat tvätttid från 07-13, man har 1,5 timme på sig innan någon annan får ta tiden. Jag kom ut kl 8 o då gick maskinerna för fullt! Men jag var snäll o lät dom gå färdigt i alla fall

• mogreta

Kanske "den där idioten" hade tagit fel på dag.

Lugna ner dig och tänk på grannsämjan.

• Majuuu

Ja man kan ju hoppas idioten tagit fel på dag, men vi har en almanacka i tvättstugan så det är ju bara att kolla vilket datum det är. För man borde ju hålla koll på vilken veckodag det är trots att det är semestertider.

• mogreta

Majuutschi:
    Jag har själv tagit fel på dag, nästa gång är det kanske du som är "idiot"

Du kan ju inte gå igenom ett helt liv utan att ta fel på dag fastän du har almanacka.

• Moi

Sånt där ÄR skitirriterande. Vet ni vad som hände mej då *AARGH*

Jag hade tvätttid, tvättade för fullt, satt i lgh, kikade på TV, hade fortfarande 1½h kvar av min tvättid. Kilar ner för att hänga upp dom två nu färdiga maskinerna och lägga i en ny.

Då sitter det två personer och sorterar sin tvätt på golvet. Mina BLÖTA kläder ligger slängda i en korg och i maskinen gick deras tvätt för fullt.

På MIN tvätttid.

Vad jag sa sen är censurerat

• Majuuu
    evaviola skrev 2007-07-11 09:39:58 följande:
    Hahah, har samma problem idag! Bokat tvätttid från 07-13, man har 1,5 timme på sig innan någon annan får ta tiden. Jag kom ut kl 8 o då gick maskinerna för fullt! Men jag var snäll o lät dom gå färdigt i alla fall
    Jag är inte lika snäll som du.. Det har hänt tidigare när jag bott på andra ställen, speciellt irriterad var jag när jag en gång hade bokat tvättstuga från 7 på morgonen o hade jobbat natt så jag var helt slut. Då kom jag ner nån minut i tom o då var maskinerna igång. Då blev jag riktigt arg..

Vi har ½h på oss att påbörja vår tvättid Så då ska man kunna komma ner 9.05...
  • Majuuu
    mogreta skrev 2007-07-11 09:45:31 följande:
    Majuutschi:Jag har själv tagit fel på dag, nästa gång är det kanske du som är "idiot"Du kan ju inte gå igenom ett helt liv utan att ta fel på dag fastän du har almanacka.
    Jodå det kan jag visst det. Jag är supernoga när det gäller tvättider speciellt eftersom jag vet hur irriterande det är om nån tagit ens tvättid. Så jag dubbelkollar 15 gånger att det verkligen är det datumet innan jag börjat tvätta. Jag är kontrollfreak o har dubbla almanackor o kalendrar osv..
  • evaviola
    Majuuu skrev 2007-07-11 09:45:34 följande:
    Jag är inte lika snäll som du.. Det har hänt tidigare när jag bott på andra ställen, speciellt irriterad var jag när jag en gång hade bokat tvättstuga från 7 på morgonen o hade jobbat natt så jag var helt slut. Då kom jag ner nån minut i tom o då var maskinerna igång. Då blev jag riktigt arg..Vi har ½h på oss att påbörja vår tvättid Så då ska man kunna komma ner 9.05...
    Precis. Vi låser tvättdörren med en sån bricka, men personen som tvättade på min tid hade inte ens stängt dörren, så han visste ju om att det inte var hans tid...
Svar på tråden Folk som inte respekterar tvättider!!!!