frubergström2007 skrev 2007-07-11 19:19:21 följande:
Jag jobbar iofs inte direkt i en f-klass utan på fritids men det är som sagt beroende på vart man jobbar. Lönen är ju dålig det är inget att sticka under stol med men hamnar man i "rätt" kommun kan den bli bättre.....Annars är mina kollegor väldigt nöjda med sin arbetssituation. Vad med att jobba på förskola var det du inte trivdes med?*nyfiken*
På första förskolan jag hamnade på under min VFU hade de en jättedålig människosyn.
De hade mer eller mindre gett upp och vad man än föreslog eller frågade om fick man svaret att det inte gick att göra sådana saker med barn från slummen.
De påpekade även flera gånger att förskolan låg i ett dåligt område med mycket socfall och invandrare och därför var det ingen bra förskola.
Andra stället jag var på var på ett rikemansområden och visst, det var bättre, men trots att jag berättade att det var min första gång som vikarie lämnades jag ensam med 17 barn varav ett med downs syndrom som egentligen hade assistent i 40-50 minuter!
Det kändes mindre skoj.
Detta gav en negativ syn på förskolan, tyvärr.
Och det faktum att ingen av de förskolor jag varit på arbetar med mål, inte lär ut någonting till barnen utan endast arbetar med att passa dem och byta blöjor kändes dåligt.