kronan barnvagn
Någon som har den? kommentarer? Är sugen på att köpa den...
Någon som har den? kommentarer? Är sugen på att köpa den...
Vi har köpt en chokladbrun kronan, den är urtjusig. Tyvärr kan jag inte berätta om den är "bra" eller "dålig" eftersom bebisen fortfarande ligger i magen. Men den känns funktionell och stabil. Får ofta gott betyg i undersökningar oxå.
hej, också köpt en kronan, tycker den känns stabil, vissa av dom nya modellerna tycker jag påminner mig om dockvagnar, + att min sambo som e över 1,90 kan gå me den utan att behöva kröka på ryggen.
bebisen e i magen men man har ju testat den här hemma.
Vad spännande! Jag vet inte om jag vill ha en brun eller svart, hmmm. Har sett den svarta "live" och den var ju fin, hmmmm...
Tack för svaren och lycka till med era graviditeter!
Jag gillar både den svarta o bruna, vi är jättenöjda med vårt färgval! Tröttnar man är det inte jättedyrt att köpa en ny klädsel (klädsel till sittvagn kostar t.ex. runt 400 kr).
Vi har köpt en röd Kronan och precis som de ovan så kan jag inte säga mycket mer än att den känns stabil och är himla snygg!
Aha, man kan köpa ny klädseö också? det visste inte jag... vad bra! Idag lutar det åt att det blir en svart...
Hej!
Jag har en Kronanvagn och e supernöjd!
Vad finns det för fördel & backdelar med en kronan vagn ?
Tycker den e' snygg, men vi här hemma har inte bestämt oss ännu.
Fördelarna tycker jag är att den är nätt i utformandet men känns ändå stor och säker. Den har ett jättebra inbyggt solskydd (så man slipper parasoll eller vända på styret på vagnen - vilket man inte bör göra enligt forskningen). Det är positivt med avtagbar klädsel; tvättbart och utbytbart. Bra, stabila, kraftiga däck som tål skogspromenader (vad jag har hört av kompisar som har den). Bra fjädring enligt mig.
Men som sagt jag har ännu inte använt den till bebisen så vad vet egentligen jag?!
Har också beställt en Kronan, de hade ju erbjudande t.o.m. 31/7 om 4 990 kr + frakt för chassi, sitt- och liggdel samt skötväska, mjuklift och åkpåse. Den kändes lätthanterlig och lätt att köra, har också hört att den ska vara bra vid skogspromenader (man kunde t.o.m. köpa till gigantiska terrängdäck om man ville). Nytt tyg tror jag kostar 395 kr. Inga konstiga finesser som man inte begrep. Lite negativt att eftersom "korgen" sitter lite lägre blir det mindre utrymme under vagnen om man vill packa dit en hel massa saker, men det kändes inte som själva korgen sitter för långt ner när man ska pyssla om bäbben. Den var också jättesmidig att få in i bilen, vi som har liten bil testade.