• mini75

kronan barnvagn

Någon som har den? kommentarer? Är sugen på att köpa den...

• Svar på tråden kronan barnvagn
  • ny stjärna

Fördelar:
    - skönt handtag
    - stilren
    - man kan byta tyg om man har lust
    - stor varukorg under vagnen
    - solskyddet e kanon!
    - inte många som har den (iallafall i min stad o d e kul)

Nackdelar:
    - min suflett har strulat på sittvagnen, men dom har ändrat d på d nya vagnarna nu.

Synd att sittvagnen inte e lika snygg som liggdelen bara....

• numberone
    Tokfia 7 skrev 2007-07-14 16:54:11 följande:
    Har också beställt en Kronan, de hade ju erbjudande t.o.m. 31/7 om 4 990 kr + frakt för chassi, sitt- och liggdel samt skötväska, mjuklift och åkpåse. Den kändes lätthanterlig och lätt att köra, har också hört att den ska vara bra vid skogspromenader (man kunde t.o.m. köpa till gigantiska terrängdäck om man ville). Nytt tyg tror jag kostar 395 kr. Inga konstiga finesser som man inte begrep. Lite negativt att eftersom "korgen" sitter lite lägre blir det mindre utrymme under vagnen om man vill packa dit en hel massa saker, men det kändes inte som själva korgen sitter för långt ner när man ska pyssla om bäbben. Den var också jättesmidig att få in i bilen, vi som har liten bil testade.
    åååå vad har ni för bil?? Det är vårt stora bekymmer en dag!
  • Tokfia 7

Vi har en Toyota Corolla (2005 års modell). Vi testade Brio och Emmaljunga först, men de var vi tvungna att ställa på högkant, den här gick att bara fälla ihop chassit och om man ville kunde man ställa liggdelen bara rakt ovanpå utan att ens fälla ihop den. Sittdelen testade vi inte med, men det borde inte vara nåt problem. Vi behöver inte byta bil nu i alla fall, bara om det blir en knodd no. 2!! :)

• numberone

Tokfia:

Okej, har noll koll på vad det är för en vi har en Volvo 850 och det vore ju skönt om man slapp dela på vagnen varje gång man skall ha in den i bilen.

• Tokfia 7

Kan tillägga att jag hörde att de ska samarbeta med ett par reparationsställen i Göteborg och Halmstad så man kan kika på vagnarna där om man vill. I Täby har de ju en butik och det var inte alls som nån skrivit nånstans att de hade alldeles för lite personal där. Inte när vi var där i alla fall, och de var jättehjälpsamma.

• Xarisma
    Tokfia 7 skrev 2007-07-14 16:54:11 följande:
    Har också beställt en Kronan, de hade ju erbjudande t.o.m. 31/7 om 4 990 kr + frakt för chassi, sitt- och liggdel samt skötväska, mjuklift och åkpåse. Den kändes lätthanterlig och lätt att köra, har också hört att den ska vara bra vid skogspromenader (man kunde t.o.m. köpa till gigantiska terrängdäck om man ville). Nytt tyg tror jag kostar 395 kr. Inga konstiga finesser som man inte begrep. Lite negativt att eftersom "korgen" sitter lite lägre blir det mindre utrymme under vagnen om man vill packa dit en hel massa saker, men det kändes inte som själva korgen sitter för långt ner när man ska pyssla om bäbben. Den var också jättesmidig att få in i bilen, vi som har liten bil testade.
    Var fanns erbjudandet?
    ♥ Elvira 051231 ♥
  • Tokfia 7

Numberone: Har ingen aning om var i Halmstad det var, men det stod på deras hemsida har jag för mig och hon som var säljare nämnde nåt om det också. Volvo 850 borde ni ju få in det mesta i om det är en kombi!! Corollan är väl inte en minibil, men inte är den stor. Har ni kombi borde den ju bara vara att fösa in.

Xarisma: Erbjudandet finns på deras hemsida;
    www.kronan.com/Inventory/Navision/410005708&menuS=Barnvagn

• Xarisma

Åh vad bra Är jättesugen på deras vagn..

vet ni om den där fotsacken tillhör automatiskt till sittdelen? För den visas på demon för duovagn

Nån som vet hur deras skötväska är?

♥ Elvira 051231 ♥
  • ny stjärna

Jag tycker skötväskan har varit jättebra och är fortfarande.
    Bra me 2 sidofack som "flaskfack" me folie i som håller kylan o värmen.

• Xarisma

Åh nu är jag helsugen på den

♥ Elvira 051231 ♥
  • JohannaJ

en liten fråga till er som har den. Hur bekvämt är handtaget ? Tycker formen är så märklig. Jag står och velar mellan bugaboo och kronan...

• Xarisma

Jag har känt på en sådan och tyckte den var trevlig

♥ Elvira 051231 ♥
  • Veratyra

numberone: Det var Barnvagnshuset som hade Kronan-vagnar, men de har slutat med det. Jag beställde min på nätet.

• Veratyra

Number one: Var ute på lunchen idag och gissa vad jag såg i skyltfönstret på Repair? Jo, en fin röd Kronan! Så där kan man tydlien klämma och känna. Repair ligger precis vid järnvägskorsningen på Fredsgatan.

• numberone
    Veratyra skrev 2007-07-16 14:30:35 följande:
    Number one: Var ute på lunchen idag och gissa vad jag såg i skyltfönstret på Repair? Jo, en fin röd Kronan! Så där kan man tydlien klämma och känna. Repair ligger precis vid järnvägskorsningen på Fredsgatan.
    Åååååå toppen!! Som jag skall springa dit när jag fått plus å klämma!!
  • JagOchHan

Ni som har tittat på Kronan vagnen och vill se den på riktigt.
    I Majorna Göteborg finns en butik som heter Repair. DÄR ställer KRONAN ut sin vagn just nu.
    Om det är någon som bor i göteborg så gjorde jag en tråd om kronan vagnen.. Nedanstådende är min text från min tråd.

den var så underbart klämvänligt. Och super snygg dessutom. Men pga av dom fel jag hört att den haft innan så är jag lite tveksam.Plus liggdelen. Känns inte riktigt som ett MÅSTE..
    Kan ju ha en mjuklift istället. Eller ?? hur resonerar ni andra??

Kom dit av en slump igår och hittade den.
    Butiken ligger vid hållplatsen Kaptensgatan och tvärsöver gatan bara.

Dom kommer att ha vagnen stående där ett tag och REPAIR blir "återförsäljare". (som jag förstod det.

GUD så fin den e.
    Och jätte bra kvalitet, bättre än jag trodde faktiskt.

Erbjudandet som finns på nätet kommer att gälla till och med 31 juli sen slutar dom med det.. OM man inte är Ikano medlem. Då är det 31 Augusti som gäller.

www.kronan.com

• eldgnista

Hejsan. Som många andra funderar vi också på en kronan. Bor nere i skåne och är inte ofta i halmstad, gbg eller stockholm.

Ni som har kronan, eller ni som pillat på den... =)
    ...tror ni att den skulle få plats i en vanlig vw golf?

Lite jobbigt att beställa hem en, om den inte kommer få plats =/.

hoppas att någon vet...

Svar på tråden kronan barnvagn