• brokenheart87

pco gravida eller icke gravida????

Hej allihopa behöver lite information för att kunna hoppas samt förstå hur svårt pco kan göra för en att bli gravid... Tänkte om vi kunde göra två listor ena där de som försöker kan skriva sitt namn och ena där de som har äntligen lyckats skriva in sitt namn. KOM IGEN NU TJEJER HJÄLP TILL HÄR SNÄLLA:)

KÄMPAR:

1. Brokenheart87 (puregon behandling nr1 misslyckat)

GRAVIDA:

• Svar på tråden pco gravida eller icke gravida????
  • Selenea

KÄMPAR:

2. Selenea (fyra misslyckade Pergokurer, väntar resultat efter den femte)

GRAVIDA:

1. Syri (spontant gravid)

• brokenheart87

hej selena undrar om du får ägglossning av pergo???

• Selenea

Inte första kuren, men de tre andra gångerna har jag fått ÄL och kommer troligtvis att få det den här kuren också (5 dar kvar till ÄL). Men för mig gör det ingen skillnad, slemhinnan är inte tillräckligt tjock för att få nåt att fästa ändå.

brokenheart87 skrev 2007-07-11 13:49:09 följande:
    hej selena undrar om du får ägglossning av pergo???
  • brokenheart87

finns det inget annat du kan prova??? för mig funkade pergo inte alls mitt högra äggstocken blev så himla stor kunde knappt gå och på vänstra sidan fanns det ingen tillräcklig stor blåsa som kunde leda till äl, fick sen prova prevadil för att jag ibland brukar ha hög prolaktin som verkar gå upp o ner av sig själv men fick biverkningar så nu fick jag börja med purogen fick äl på dag 10 (ganska tidig) men fick mens 2 veckor efter:(

• Selenea

Vet inte, jag ska till gyn 24/7 och prata om hur vi ska fortsätta. Antingen blir det väl sprutor eller IVF. Vissa är ju inte så glada för att skriva ut sprutor till PCO-tjejer eftersom vi är så lätta att överstimulera. Jag kan tänka mig att prova sprutor medan jag står i kö för IVF, vill ju inte göra flera månaders uppehåll...

• brokenheart87

undrar om vart du bor? för att den kliniken jag går till verkar inte ha nån problem att skriva ut sprutor till de som har pco...

• Selenea

Bor i Helsingborg, är från Stockholm...

• skrattigtjej
    KÄMPAR:

2. Selenea (fyra misslyckade Pergokurer, väntar resultat efter den femte)
    2. Skrattigtjej (2.5år, provera 4 månader snart...behandlas till höst, sedan äl sprutor :-S )

GRAVIDA:

1. Syri (spontant gravid)
    Emmy
Svar på tråden pco gravida eller icke gravida????