• Nellie Jonathan

Vilken mat är gasbildande för ammande bebisar?

Hej. Vad ska man helst låta bli att äta när man ammar? Min lille son på 2 veckor hade värsta magknipen igår kväll/natt och jag tyckte så synd om honom, kanske är det nått jag ätit? Så vad ska man låta bli?

• Svar på tråden Vilken mat är gasbildande för ammande bebisar?
  • Skrutt och Skrot

Lök, vitlök, bönor, kål, stark mat. Kom inte på mer....
    Inte dricka kolsyrad läsk!

• signaturbyte

min dotter hade magknip hela tiden i början, så jag testade att inte äta choklad eller något med mjölk, och det blev bättre på en dag bara. (Extremt chokladsugen nu iof, 2½ månader utan..) :P ^^

• maryan

kaffe och jordgubbar kan oxå ge magknip

• signaturbyte

tänkte inte på det MissSofia skrev, åt tacos o sån sås igår - ingen glad bebis idag.. hum hum hum..

• midnightstorm

Min son fick ont i magen och världens gaser när jag druckit coca cola. Det var det enda som han reagerade på vad jag vet.

• Yenzan

Kaffe!

Undvik alla sorters bönor: kakaobönor, sojaböna, kaffebönor osv...

• Ellpi

Det enda jag märkte att min son reagerade på var vitkål.

• Grannen

min dotter reagerade på färskpotatis och svartpeppar. verkar som att alla reagerar på olika mat så man får prova sig fram. skriver med en hand därav inga stora bokstäver...

• Vindruvan

Min lille kille fixar inte heller att jag äter tacos...tror att det är vitlöken som är boven.
    Färskpotatis och vindruvor är heller ingen favorit för min grabbs mage, men alla barn är ju olika. Det är bara att testa

• morsigne

kakor och för mycket gott blir min son pruttig av

Svar på tråden Vilken mat är gasbildande för ammande bebisar?