• LiLja1980

Blandning mellan Leonberger och Berner Sennen?

Då min gamla tråd är stäng öppnar jag en ny!
    Undrar bara om det finns fler som har en blandning mellan Leonberger och Berner Sennen?? Skulle vara kul att komma i kontakt mer er och prata lite om våra hundar

♥ ♥ ♥ Desirée och Isabelles mamma ♥ ♥ ♥
  • Svar på tråden Blandning mellan Leonberger och Berner Sennen?
  • LiLja1980
    En mor skrev 2007-07-11 15:15:19 följande:
    Är det en landseer?
    Nej, mamman är 50-50 Leonberger-Berner Sennen och pappan är renrasig Berner Sennen.
  • En mor
    En mor skrev 2007-07-11 15:15:19 följande:
    Är det en landseer?
    LiLja1980 skrev 2007-07-11 15:16:46 följande:
    Nej, mamman är 50-50 Leonberger-Berner Sennen och pappan är renrasig Berner Sennen.
    Äsch.jag kan ju inte fråga rätt frågor jämt.Men..vadå
    Skall sluta att tro saker...Generad
  • LiLja1980
    En mor skrev 2007-07-11 15:18:10 följande:
    Äsch.jag kan ju inte fråga rätt frågor jämt.Men..vadåSkall sluta att tro saker...
    Hehe... ähh gör väl inget
  • Zazzie

Min hunds mamma var en rätt liten leonberger, medans hennes pappa var den största benner sennern jag sett, enorm =)
    Min tjej vägde bara 43 kg, så hon var inte så stor, men jag skulle tro att hanhunden i samma kull blev minst dubbel så stor, för den var enorm redan som valp =)

• LiLja1980

Här är Ronja!!

• LiLja1980
    Zazzie skrev 2007-07-11 15:21:36 följande:
    Min hunds mamma var en rätt liten leonberger, medans hennes pappa var den största benner sennern jag sett, enorm =)Min tjej vägde bara 43 kg, så hon var inte så stor, men jag skulle tro att hanhunden i samma kull blev minst dubbel så stor, för den var enorm redan som valp =)
    Ronja är ganska nätt, men det var hennes mamma oxå. Och hennes pappa var inte en jätte stor Berner Sennen, det kan ju skilja så enormt både i vikt och mank.
    Ronja är 10 månader så hon växer väl något till antar jag, nån vikt har jag inte just nu!
  • En mor

Nu kom jag på det tror jag:Landseer är väl newfoundland/berner sennenFundersam

Svar på tråden Blandning mellan Leonberger och Berner Sennen?