• Fnutten

Någon som har kört upp i Södertälje eller Sthlmstrakten?

Har min första uppkörning i Södetälje nästa vecka, är sjukt nervös inför det! Är det någon som har kört upp där eller i de andra förarkontoren i Sthlm, som kan berätta lite vad ni fick göra osv. Jag kör upp genom trafikskolan.

• Svar på tråden Någon som har kört upp i Södertälje eller Sthlmstrakten?
  • Kotti

Jag körde upp i södertälje för drygt 2 år sedan. Jag va supernervös eftersom alla sa att det va så svårt att köra upp där. Men jag fick en jättetrevlig uppkörningskille och det hjälpte mig att bli lugnare.
    Jag fick göra yttre säkerhets kontroll, köra i rondell, på 30 sträcka (busenkelt). Sen bar det ut på landsväg och det fanns knappt inga andra bilar.. Sen göra en vändning ( in på en liten väg och backa ut och vända) och sen åkte vi samma väg tillbaka.
    Lätt uppkörning med andra ord... Stort Lycka till

• Fille Fjonkan

Jag körde upp i Södertälje, men det är många år sedan nu. Jag fick köra lite kors och tvärs genom stan. Fick göra en parkering (på parkeringsplats, inte fickparkering ) och mest köra runt lite här och var.

Viktigast av allt är att ta det luuugnt, krypkör in i svängar etc. Blir man stressad, gör man misstag.

Lycka till!

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • linlus

vad jag har hört så är Södertälje och Gnesta bra att köra upp hos, även att plugga till körkort oxå.

• Rosali

Körde upp i Solna för 100 år sen,typ

• Fnutten

Kuggade tyvärr idag, vilket förstås känns jättetist. Dessutom är det hela två månaders väntetid för uppkörning så det känns lite trist att behöva vänta. Ska ringa och hör om det finns några sista minuten tider. Är det jättesvårt att få en tid på det sättet?

Kan iallafall berätta om hur det var att köra upp i Södertälje. Inspektören var jättetrevlig och snäll, nästan lite för snäll kan man tycka. Efter att jag misslyckats med backa runt hörn så fick jag HELA 2 chanser till och han sa hur jag skulle placera mig vid sista försöket, men jag misslyckades, fick en total blackout, känns väldigt pinsamt. Allt annat gick jättebra och han sa at jag skulle haft kortet om jag hade lyckats med backningen. Men men, det är bara att ta nya tag och hoppas att det går bättre nästa gång.

• Vilsenipannkakan

Har tagit körkort i Södertälje och de är som du säger snälla och lugna så nästa gång tror jag att du tar det *håller tummarna*

• Fnutten

JIPPI! Idag tog jag körkortet på andra uppkörningen i Södertälje. Allt gick jättebra. Fick bara köra i 25 min vilket var skönt. Känns nästan helt overkligt, men jag är såå glad! Tack för era peppningar!

Svar på tråden Någon som har kört upp i Södertälje eller Sthlmstrakten?