Vill inte föda!!! panik
hej vännen!
jag är en av dem som hade en katastrof förlossning första gången å fick en sån underbar upplevelse andra gången.
vad ska jag säga? vill så gärna överföra lite lycka å härligkänsla till dig så du skulle slippa vara rädd.
jag klarade mig iof från snit första gången men det var inte långt ifrån, det blev sugklocka å en sköterska låg på mig å tryckte ut bäbisen. hade dessutom en bm som inte alls hjälpt emig bara skällde å gick på. jag är glad att jag bearbetade min första förlossning så pass bra som jag gjorde. min bm blev bla av med jobbet efterosm hon fått många klagomål angående hur hon betedde sig mot mammorna.
det tog mig 5 år att våga skaffa barn igen.
jag träffade aurora första gången när jag var i v 19 direkt efter ul. de är verkligen underbara. jag tror verkligen att de kan hjälpa dig att må bättre å att våga.
vet ju inte vad osm hände dig första gången men för mig var dte så att dte tog 3 dygn att öppna mig till 3 cm, hade fruktansvärda pinvärkar å var inlagd på FL 2 dygn innan de satte igång det. när de gjorde det så drog den här bm på droppet för mycket så både jag å barnet hade hjärtklappning å mina värkar hade inga pauser.
den här gången hade jag värkar till å från sista veckorna men inte så onda som sist.
blev avstannad en gång för att få sova då jag bara var öppen en cm men dagen därpå satte det igång å vi kom till FL halv sex. 23.56 kom vår dotter ut. eftersom jag hade träffat aurora var all personal väldigt mån om mig. mer än de vanligen är. de hjälpte mig att våga, jag blev rädd några gånger och kände nästan som jag var tillbaka på min första förlossning men de var där stöttade å puschade mig så att jag vågade.
är fortfarande förbluffad över hur bra dte gick. klart dte gjorde ont men jag kunde känna sån lycka samtidigt. JAG KUNDE FÖDA BARN!
vill göra dte igen. min man är inte säker på att han vill ha ett tredje barn men här sitter jag med min tre veckors tös å bara längtar efter nr tre. sjukt aa jag vet!!
förstår dig så mycket kan ju inte hjälpa dig merän hoppas hoppas att du kan få hjälp att våga. dte kan bli så mycket bättre. inget behöver bli som de var. våga tro att du kan.