• MossaQ

*Välkommen hit! :-D

Då jag väntade dotter fick jag mycket bristningar på magen, det såg ut som eldsflammor på den....
    Denna gång har jag inga (än)!

Förra gången hade jag en jättetydlig rand upp till naveln.
    Denna gång inte ens en svag svag svag.....

/M 31+5

• MossaQ

Sulfur, lycka till på op!

Nessie, välkommen hem!!

Själv bröt jag ihop på jobbet igår. Det tog bara STOPP, jag orkade inte mer. Enligt plan ska jag arbeta heltid nästa vecka med men jag kommer inte klara av det. Jag har täta sammandragningar, är helt tom i hjärnan, stresströskeln är lika med noll och tårarna kommer bara nån säger "bu".

Ni som går hemma, hur försörjer ni er? Tar ni föräldradagar, är ni sjukskrivna (hur blev ni det?), eller har ni sparat semester?
    Jag har mått som en pärla under hela graviditeten, så det kom så abrupt när stoppet kom. Vi lunch mådde jag finemang, vid kl 2 grät jag.....

Dessutom ringde min bror i natt, min pappa fick åka ambulans in på sjukhuset i natt. Först misstänkte de hjärtinfarkt, stroke eller liknande. Han var knappt kontaktbar när han hämtades. Nu, nästan ett dygn senare hittar de inget fel på honom. De har hittills inte kunnat förklara varför han svimmade och inte gick att väcka..... Gissa om natten blev orolig. Mamma och pappa bor 65 mil iväg, jag har 4 veckor kvar. Tänk om nåt händer och jag måste åka dit, kan jag det? *tanke snurr, tanke snurr*

Det är för mkt nu......
    *yyyyl*

• MossaQ

Min bästa väninna och gudmor till min dotter sms'ar mig från BB. Hon fick sin dotter i onsdags v 38+, att hon är avundsjuk på mig som har förlossningen framför mig. Hon är helt lyrisk över sin, hon kan tänka sig att föda ett helt fotbollslag!!

Jag kan gärna tänka mig att byta...... tänk att ha färdiglevererad bebis i famnen
    /

• MossaQ

Yeeees!!
    Min förlossningsrädsla börjar ge vika för längtan! *stolt*
    I natt vaknade jag av en annan sorts "smärta" det var inte de vanliga sammandragningarna, som jag kör med sissodär 50ggr/dag. Det var mer en magknip som väkte mig med reflextanken "kommer mensen nu?"
    Så kom jag på att jag inte alls ska ha mens... och då plötsligt tändes det en liten längtan i mitt bröst!
    Det är så här det kommer starta sen, om fyra veckor eller så!!
    - Och jag blev inte rädd!!!!!

Jag ska föda barn *trallar* Ja, om ett tag alltså
    /M

• MossaQ

skriver det här oxå (skrev under Trejde...)
    Det som hugger, skär, sticker, svider bakom blygdbenet, som kan dra nedåt ljumskarna och ge lite menssmärta är livmodertappen som drar sig frammåt. Tidigare var den bakåtlutat men nu har den börjat sin resa framåt, för att sen mjukna och öppna sig.....

Min aurora(Juno)BM frågade mig igår om jag kännt något sådant och det blev ett rungande JA på alla symptom.

Fniss, tjejer det har börjat!!! *ggaaaaahh*

Nu kan jag dessutom bli lite mer aktiv här. Lära "känna" er bättre, för nu är jag hemma på heltid. Skulle ha jobbat denna vecka oxå men kroppen, sambon och nära vänner sa STOPP efter mitt ras förra veckan.
    Tyvärr tog chefen emot det med synism. Jag har inte rätt att vara hemma och sjuk, han kräver läkarintyg, jag hade faktiskt lovat att jobba en vecka till bla bla bla.
    När jag berättade detta för min BM idag gick hon i taket. VIPS hade jag en läkartid där denne ska intyga att jag INTE ska jobba denna vecka.
    Sen får jag ta FP, semester eller leva på ... luft.....
    /M

• MossaQ

J***LA skit chef!!!

Ringde mitt lönekontor nu för att höra om min chef har rätt att kräva mig på läkarintyg fro.m dag 3. Vilket han hävdade igår (han sa att jag inte får sjukskriva mig själv i 5 dagar, att det krävs ett intyg från dag 3)
    Hon sa att löneadministrationen kräver ett intyg from den 7:e kalenderdagen. MEN att chefen kan kräva ett läkarintyg tidigare.... Detta gör man då någon har många frånvarotillfällen. Hon sa lite mellan raderna, att göra det på en höggravid tjej är väl inte hel vanligt......

Hon gick in och kollade log'en på mig. HAn har knappat in UTAG FLEX på mig idag och igår!! Han vet att jag ligger minus på flexen och allt under -10h dras på min lön. så han har på eget bevåg straffat mig - att jag själv får stå för min frånvaro!!!!!!!!
    Jag blev så aaarg så jag nästan började gråta. Hon (lönetjejen) ska prata med honom och bad mig återkomma efter kl 14. Hon sa, att om han kräver läkarintyg så kan hon inte göra så mkt åt det, men nu har jag en läkartid den 19/5 så intyg kommer retroaktivt och då var hon mkt frågande till rätten att sätta uttag flex, på mig.

Argare och argare blev jag. Ringde faktiskt till facket (SIF)
    Mannen där bekräftade att chefen har rätt att kräva läkarintyg. Men om jag ringt och sjukanmält mig, vilket jag gjorde igår, så begår min chef ett lagbrott om han sätter flex på mig. "Olaglig kvidning" som det hette.

GGggggggrrrrrrrrrrrrr. FAN (ursäkta) jag som trodde att jag skulle få en klapp på huvudet för att jag jobbat så länge, och som trodde att jag skulle få gå hem med hedern i behåll. Stupid me, stupid stupid.....
    /M

• MossaQ

Jag har fått papper från FK ang SGI. Måste jag göra något mer??

Uppföljning om knas-chefen kommer efter kl 14. Men hittills har han lyckats såra mig men det verkar som om jag har LAGEN och rätten på min sida.
    Det hindrar ju inte med från att gråta ändå..... :,-(

Nu ska jag äta messmörsmacka och sen gå och handla jordgubbar. Järn järn järn (hade 109 idag hos BM)
    /M

• MossaQ

nessie: Min chef kan nog väldigt lite om lagar och bestämmelser. Däremot är han dumsnål och envis. Så detta tror jag bottnar i tjurighet från hans sida - för att jag gick hem 1 vecka tidigare än beräknat.

Om jag åker på att betala läkarbesöket kommer jag att kräva jobbet på de pengarna..... Det vore dessutom lite skönt och som en spark tillbaka, om jag skulle lyckas med att bli sjukskriven mer än denna vecka *mohahaha*

• MossaQ

Hur gör man om man ska skriva på faderskapsbeviset innan bebis kommer?
    Med dotter skrev vi på det efteråt.

*skratt*
    Dotters pappa frågade hur man skulle göra om det kom ett syskon.
    - Då kan vi, om ni fortfarande bor ihop, och ni är säkra på att du är pappan skicka hem papper till er.
    Om ni varit gifta hade vi skickat hem papprena även första gången.
    - Varför skiljer ni så på gifta och sambos? Frågade han.
    - Ja..... nån nytta ska man väl ha av äktenskapet??!!

Knastant! Jag som trodde att man gifte sig för evig kärlek och sådant, men vad vet jag

Nu är det ny pappa så det blir väl att gå dit igen...

• MossaQ

Vartifrån landet är ni? Har dålig koll....

MossaQ - vällingby - planerar att föda på KS

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D