Inlägg från: Glad i hågen |Visa alla inlägg
  • Glad i hågen

*Välkommen hit! :-D

Vi har fått besked om att det börjar i april nån gång och vi har tänkt gå båda två. Jag har egen firma (apropå uckas kille) och jobbar också som konsult, men jag tycker att vi båda ska bli lika mycket föräldrar, och då är det väl klart att inte min kille ska gå dit själv för att jag måste jobba...

Nu beror det väl på vad för typ av jobb man gör, men jag har haft eget i 8 år och har än inte mött någon kund som misstycker för att man är upptagen en stund just den dagen han eller hon vill anlita en. Säger han dessutom att han ska bli pappa och ni ska på ett möte om det så tror jag inte att någon ifrågasätter hans prioritering. Den kunden kan väl i så fall hoppa och fara

• Glad i hågen

Ja, det är ert bekymmer, men jag förstår att det är tråkigt att kanske få gå ensam.

Men då förstår jag, är det ett bemanningsföretag så är han ju som anställd ja. Då är det ju inte bara att kräva att få vara ledig.

Vi får hålla tummarna för att han inte behövs dessa dagar. Kan inte du tjuvboka honom eller nåt ?

• Glad i hågen

Jag har också lite halsbränna ibland. Och vad osmidig man börjar bli. Fastän man inte är nämnvärt gigantisk än, jag har en lagom liten kula, så känns det definitivt att tyngdpunkten liksom har förändrats.

Vi håller på och renoverar därhemma och jag som alltid har varit världens klätterapa är plötsligt stapplig och svajig. Och när man ramlar, vilket som tur är inte händer alltför ofta, så landar man ju som en skalbagge, på rygg, handlöst och som i slow motion....

Har också börjat sitta när jag tar på mig skor och strumpor. Tänk vad fort det går. Och tänk att vi har gått 2/3 av tiden!!!

• Glad i hågen

Hur många av er läcker bröstmjölk? Jag upptäckte deti går och blev mäkta förvånad. Jag hade liksom inte väntat mig det.

• Glad i hågen

Skönt att flera verkar läcka och att det är helt normalt: Jag måste helt ha förträngt den möjligheten...

Och nu kommer inget mer, så det kanske bara var en liten förvarning.

Jag håller också på att växa ur mina favvismammajeans. Har bara en knapp kvar att släppa ut nu.

• Glad i hågen

Pyret 82 - jag hade tänkt jobba fram till två veckor innan om jag mår bra, vilket jag tycker att jag verkligen gör. Men när jag berättade för barnmorskan om det jag trodde var växtvärk konstaterade hon att jag förmodligen har sammandragningar, kanske tom förvärkar, och föreslog att jag på stört borde sjukskrva mig på minst halvtid...

Det var ju inte vad jag väntat mig, i synnerhet när jag mår bra i övrigt och inte lider av det. Men självklart är jag beredd att kasta in handduken på en gång om det behövs.

Nån mer med liknande symptom?

• Glad i hågen

mon, vänta ska du se, magen poppar snart ut i storlek Min kom inom loppet av en vecka i princip. Jag är fortfarande mindre än jag trodde jag skulle vara 2 mån innan beräknad förlossning, och det är jag bara glad för. Huvudsaken är ju att man följer sin egen kurva och att barnet verkar må bra.

• Glad i hågen

Mina joggingbyxor är inte mammabyxor. De har inte resår utan bara mudd och dragsko upptill så dom sitter skönt. Jag tog en storlek större än vad jag har normalt. Då blev dom lite långa men det går ju ta av eller rulla upp.

• Glad i hågen

Hej alla! Äntligen hittar jag tillbaka till er, har helt missat namnbytet på tråden. Den var liksom inte så logisk att man fattade att det var junimammor den gällde Tänk vad tekniken kan ställa till det.

Nu har jag blivit halvtidssjukskriven pga enligt barnmorskan för mycket sammandragningar. Annars mår jag hur bra som helst så problemet blir väl att, som läkaren uttryckte det, tygla min kreativitet

Med egen firma och ett hus under renovering är det ganska frustrerande att inte få hugga i som man brukar och vill. Men för både min och bebisens skull är det ju absolut värt att lägga band på sig. Nu ska jag njuta! Tänk att få vara hemma 2-3 dar i veckan + helgen, med ersättning!!!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D