Inlägg från: pthegirl |Visa alla inlägg
  • pthegirl

*Välkommen hit! :-D

Tjena brudar.
    Nu har jag lagt in lite mer bilder under Graviditet & i galleriet.

nessie72 Trist med fostervattnet. Hoppas att det löser sig.

Grattis till nya lägenheten Lill Gumman!

Vad duktig du är med promenaderna lilaki!

Jag känner med er alla som har ont i svansen & Ischias. Misstänker att jag har något liknande :( Ska till sjukgymnasten på torsdag efter 3 veckors väntan. Äntligen!

Har ni anmält hur ni vill vara föräldrarlediga på jobbet ännu? Jag börjar känna mig riktigt stressad. :( Hur har ni gjort?

• pthegirl

Signatur: Hur länge sökte du föräldrarledighet? Allt på en gång eller delade du upp det?

• pthegirl

Ni är toppen tjejer! Nu har jag lite mer uppslag på hur man kan dela upp det. Själv får jag blackout då jag ens tänker tanken föräldrarledig.
    Men jag lyssnar gärna på fler :)

• pthegirl

Triump: Spjälsäng & vagga är på väg från Umeå as we speak. De har gått runt i ptheboys familj i generationer. Skötbord köpte jag i somras (?!) på loppis. (vi bor litet & det är ett sånt man kan ha på badkaret för 50 kr & jag tänkte att barn ska vi ju ha nån gång...)

• pthegirl

Marängswiss..MMMMmmmmm
    Själv har jag lovat mig en choklad dougnut från McD i eftermiddag, tills dess blir det några kakor (vi fick precis in nya till receptionen, gissa vem som åt upp de gamla)

Jag har såååå lungt på jobbet (sportlovsvecka). Kände att jag behövde lite mer utmaning på jobbet & jag har numer musen på vänster sida (jag är högerhänt) det är lite knivigare faktiskt....

Nej, nu ska jag packa upp kakorna :)

• pthegirl

lill linda 82
    Kan du inte fly fältet? Typ till en kompis eller mamma. Jag skulle inte stanna hemma en sekund. Fy vilken äcklig kompis han har :(

• pthegirl

Liten: Oj, hoppas Sambon kan komma hem tidigare så han kan ringa. Förmodligen ska du bara hålla dig så lugn du kan. Hoppas att det går bra.

lill linda 82: Jag lider med dig & biter ihop tänderna. Jag förstår hur det känns.

Kram på er alla tjejer. Nu tar jag helg!

• pthegirl

Jag har för mig att man får gå på föräldrargruppen på arbetstid precis som du får gå till läkaren på arbetstid.
    19 april börjar vår grupp.

• pthegirl

Liten: Han måste ju kunna bli bortbokad vid de tillfällerna.
    Han kan ju iallafall ringa facket & få lite råd om hur han kan göra & vad han har rätt till. Jag har själv jobbat i branchen & de kan/får inte behandla honom hur som helst.

• pthegirl

lilaki: Skickar en stärkande tröste kram. Kram
    lill linda: En till dig med. Kram

• pthegirl

Oj, jag glömde skriva att jag har nya magbilder under graviditet & bilder på vår egensydda bärsjal (made by ptheboy!) & på vår super coola vagn i bildgalleriet.

• pthegirl

Jag har inget läckage heller. peppar, peppar.
    Men däremot svettas jag som en..... jag vet inte vad! Och det luktar! Gammal surkärring. Jag som är en ung kvinna i mina bästa år. (duschar & tvättar mig under armarna varje dag.) I dag rann det längst armarna. Jag känner mig sååå ofräsch.
    Någon annan som varit med om liknande? Tips?

• pthegirl

Heja Börnen!
    Jag har oxå blivit sjukskriven, fast till 50%. Bättre än inget. Vi får se hur länge det "håller"...

• pthegirl

Jag går redan på Föräldrarutb. på BB Sthlm. Jag trodde att vi var sena men vi verkar snarare tidiga?! Vi ska på andra träffen på tisdag. Jag tror att sambon lär sig mer än vad jag gör (jag har ju läst massor av böcker/tidnigar + att jag har ju er;) men BB Sthlm verkar vara helt i min smak :)
    Jag är sjukskriven fram till BF vilket känns otroligt skönt (kompenserar bäckenbottensuppluckringen lite...) Vattengympa & gravidyoga hemma är min melodi. BM har varnat mig för alla godsaker (vågen gick upp lite mycket sen sist) vilket känns tungt, jag som ääälskar grädde, helst i bakelseform :)

• pthegirl

O, det var ett tag sen jag knäppte på datorn... Kan nog aldrig hinna läsa ikapp. Vilket snack tjejer!

Jag har oxå bott på Björknäsvägen.... Ursprungligen från Järna. Vi verkar ändå vara en del med anknytning till S-tälje.

Vonkis ang. liten bebis. Vi har nog oxå en, ska på tillväxt UL på torsdag. Men så livlig som vår fixerade lilla plutt är så måste navelsträngsjuicen vara tillräckligt full med kräm. Sparkar lillkillen mycket? Jag går fortfarande stadigt upp i vikt även om bebisen inte gör det, hur är det för dig?

• pthegirl

Nya bilder under gravidetskalendern + i galleriet.

Har fått reda på att jag har för lite fostervatten. Någon annan som varit med om liknande?

• pthegirl

Tjena tjejer! Det var ett tag sen jag var innne & läste men ni håller igång så det står härliga till! Har gjort klart alla projekt hemma nu så nu blir det mer vila. Vilket gör att jag har mer tid att hålla mig uppdaterad här :) Jag har bilder på några projekt plus magen i galleriet om ni vill kika. Bebisen har varit fixerad ett bra tag så nu väntar jag mest på slemproppen. Vet någon av er om man brukar märka av på sig själv i "sinnet" när det är dags? Typ att man blir lite knäpp eller rastlös eller lugn eller hungrig? Jag söker ledtrådar hela tiden nu känns det som...

• pthegirl

Jo, jag vet :) Tänkte bara att ni kanske hade hört något speciellt...

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D