Inlägg från: Missisola |Visa alla inlägg
  • Missisola

*Välkommen hit! :-D

Hurra jag hittade den nya tråden!!!

Tack Lill Linda för den träffande beskrivningen av foglossning...
    Vet inte vad som hänt de senaste dagarna - men jag har väldigt svårt att bara gå till tunnelbanan...När jag sitter ner för länge kommer jag inte upp och på nätterna när jag ska vända mig i sängen eller gå på toa får jag ta sats för man kan typ inte röra sig. Känns som nån kickat en med stålhättor mellan benen. Plocka upp saker är out of question... Och hamnar jag på golvet så tar jag mig inte upp... Fråga mig inte vad jag ska ner på golvet och göra...sån är jag, men jag är vanligtvis en så aktiv person så jag tuffar på liksom...
    En fråga då... Är de BM man ska prata med ang. dessa besvär? Ska dit i morgon på besök.
    Vilken är den bästa motionen? Är det bra att simma eller....Har hört cykla är bra???
    Känner mig ganska värdelös just nu på jobbet och jag vill ha Juni NU*tjurar*

Jag har gått upp 14 kg sen jag jag testade plus... 9 sen inskrivningen...
    Men de är väldigt jämnt fördelade dessa kilon.... Tränar ju ganska mycket så... Jag ser det som en utmaning att gå ner dem efter födseln...Innan plusset hade jag gått ner 14 kg ...så jag vet hur jag ska göra =)

Måste krama alla hormonflickor.... Här är en till...men på mig slår monstret bara till på fredagar...I fredags sa det pang när sambon skulle ut och dricka lite öl med kompisarna...Preci när han skulle gå så börja denna varelse böla...Och vilken martyr man kan vara..
    Men jag tvinga i väg han ändå! Grejen är att jag vill ju göra de där sakerna..Dricka några öl på fredagen...i ställer orkar man bara krascha i soffan till Så ska det låta- som jag annars aldrig kollar på!!!
    *kramar ännu mer och påminner att det bara är HORMONER*

• Missisola

...så jag kan få domen att inte simma...*tjurar*....
    Vad ska jag dåååå göra???*tjurar ännu mer*...
    Det är den motion jag har kvar efter ha skurit ner på all step-up och aerobics...
    Ja vi får se vad hon säger....

• Missisola

Hepp!

Besöket hos BM gick bra. Vi har ju fått en ny pga att vår andra ska vara mammaledig(!), men den nya var lugn och cool..hade varit med i matchen ett tag. Den enda undringen vi hade var ang. min värk när jag går och så..Och hon hänvisa mig direkt till sjukgymnast - innan det blir värre. Så jag ringde till dem MamaMia rek. Verkar vara fler med krämpor för jag fick komma på väntelista - som är drygt två veckor... Hoppas de hör av sig. 140 :- första gången och sen 70 :- per kommande besök.

Nu undrar jag ni som bor i Sthlm och går hos sjukgymnast - kan jag vända mig till nån annan som ni vet -där jag kankse får tid fortare`???

Annars så verkade allt vara ok... järn och socker var ok... hjärtslagen 142=) Mätte SF-mått för första gången - 23
    Blodtrycket låg på 105/65 - lite lågt, men hon sa att det är ganska vanligt i detta skede av grav - sen kommer det höjas igen...

I morgon är det dax för v 25+ 0=)

• Missisola

Ang föräldrarledighet så har jag räknat lite och så...
    Sambon är lärare dvs. har ledig mitten av juni till ca mitten av augusti.
    Jag kommer vara hemma tom juli - 06 och med början i mitten av maj. Jag börjar med en vecka sparad semester och sen tänler jag börja plocka ut fp... man kan ju ändra hur mycket dagar man vill ta ut eftersom, men riktar in mig på 4 dar/vecka. Så då blir det ca 6600 för mig plus sambons lön att leva på. Jag har det ju ganska bra då vi kommer vara två första tiden hemma(-> aug). Sedan tar jag semester sista tiden jag är hemma och i aug tar sambon över och är hemma resten av -06 med full ersättning... Så går tankebanorna nu...
    Folk som har erfarenhet säger att i början gör man inte av med några pengar alls...förutom mat, hyra och så..Så man kan ju ligga lågt ett tag med dagarna=)

• Missisola

Tjenixen!

Så har man stått i duschen lääänge och värmt upp sin kalla kropp! Har rakat benen för första gången på ...ja...*skäms* - måste sitta på toalocket för att kunna det - att böja sig ner är out of question=/...
    Känner mig i alla fall fräsch!
    Har i dag börjat med lite bäcken/knipövningar - känner att jag behöver det och nu i väntan på sjukgymnast...

Triump - när jag gick till tuben i morse kl 6 var det - 21 grader ute!!! Man försökte förtränga kylan helt enkelt=)

Har oxå börjar rota fram gamla foton. Har en idé att göra ett fotoalbum åt Drutten... Ska bara hitta det rätta att klistra in bilderna i...

LillLinda hur känns sammandragningarna? Jag har nog inte haft några alls hittills...ehh.borde väl ha märkt det va....*virr*

• Missisola

Hipphurra! Jag är ledig i dag!!!
    Har redan varit och avverkat mina 40 längder - simmat alltså...
    Vädret är kanon - ska försöka ta en liten promenad med små nätta steg...
    Ska kolla efter present till sambon oxå!

Jag har hungerdagar jag..vissa dagar är aptiten som vanligt, men så kommer det en och annan dag då man inte blir nöjd alls... Men det är npg "Druttens" tillväxtperioder som styr känns det som för det dra och har sig dessa dagar...

Substance - vilken knasig BM... Tar hon inte socker varje gång? Då kan hon ju se om du är en syndens snaskare??? Och eftersom du inte ökat nått alls knappt så verkar det ju helt befängt...

Jag menar jag har gått upp 10 kg sen inskrivningen och min BM tycker det inte är nått alls... (15 sen plusset)... Och då äter jag bra , mycket frukt, grönsaker, fibrer och jag simmar ca 4 ggr per vecka... (och godis i bland oxå såklart)

Fortsätt med att dricka LÄSK och ät en massa glassbåtar;)!!!!!

• Missisola

Jag ska oxå äta glass nån gång under denna dag...:)
    Har en glassoman till sambo så han bangar nog inte;)

• Missisola

LillLinda...Dum kompis... Låt inte grav. hormonerna ta över. Ignorera han var charmerande på festen och visa upp din vackra mage och visa att det är ni(och sambon). Polaren är bara en liten spyfluga som snart åker hem!!! Och som du skrev - ni har ju två våningar..Låtsas som om du är hemma själv... Han kanske till slut fattar vinken... Du är drottning!!!

=)

• Missisola

LillLinda: Nae det är DU som ska vara charmerande ju...Han tror jag inte vet hur man stavar till det ens!!!! Sätt han på pottan den lille sotråttan

• Missisola

Coolt LillLinda.... jag har just vågat mig på att kolla in när den sparkar och det syns... Tänker på filmen Alien... Hur ska jag då tänka när jag ser kroppdelar*blink*!!!!

åhhhh... och nu når många av oss 100 strecket!!!! Nu är det bara våren och vårtecken som saknas!!!*vill ha vår bums*

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D